Onze dag in Nairobi

10 juli 2017 - Nairobi, Kenia

10 juli 2017

We zijn inmiddels veilig aangekomen in Nairobi. Gister avond rond 8/9 uur zijn we geland en hebben we heel lang moeten wachten voor de paspoort controle. In het vliegtuig kreeg je van die vage blaadjes die je moest invullen. Natuurlijk had ik dit nog nooit gedaan wat ik had daar papa altijd voor. Maar wat een onzin, ze hebben er niet eens naar gekeken. Ik heb er wat leuks van gemaakt en volgens mij vonden ze het prima. Ze hebben me binnen gelaten.
Toen kwam het grote moment, is je backpack mee gekomen? Gelukkig was die er en had die al een aantal rondjes op de bagage band achter de rug. Buiten moesten we opzoek naar het “mannetje” die ons kwam halen. Nou daar stond niet 1 mannetje maar 100 mannetjes en allemaal met een blaadje waar iets op stond. Ik was heel blij toen ik het blaadje zag met onze naam. We werden mee genomen naar de auto en naar ons verblijfplaats gereden. Onderweg zagen we al de eerste zebra’s gewoon heel casual lans de weg staan. Het verkeer hier, is net zoals in al die andere landen, een ongeregeld zooitje maar het werkt. Wij verblijven bij Wildebeest eco. Camp. Toen we hier aankwamen kregen we een bed toegewezen. We slapen met ze 8e op een kamer. Een aantal van die mensen gaan dezelfde reis maken als ons en daar hebben we dan ook even mee staan kletsen.  Daarna hebben we ons even opgefrist en was het tijd om naar bed te gaan.

Nou we hebben al weer 1 nacht overleeft. Toen we gister bij ons bed kwamen viel het me al op dat er een hele dikke deken op lag, wat ik niet begreep. Maar toen ik  vanochtend wakker werd van de kou was het mij volkomen duidelijk. De mensen die bij ons in de tent slapen gingen een excursie doen naar een verblijf van olifanten en giraffe. Aangezien wij toch niks beters te doen hadden gingen we dit ook naar doen. We werden opgehaald met de auto en als eerst naar de giraffen gebracht.
Hier hebben we de giraffen gevoerd. Dit was zo intens leuk! Het enige is dat die beesten echt kwijlen en dan die  enorm lange tong. Je kon ook de giraffen kussen. Je moest dan een brokje tussen je lippen doen en dan aten die giraffen het op. Je kan wel raden dat ik dat niet heb gedaan. Vervolgens gingen we naar de olifanten. Hier werden baby olifanten die alleen in het wild werden gevonden opgevangen. Was heel schattig om te zien.
Terug in wildebeest hebben wel lekker aan het zwembad gelegen. Ik dacht even leuk te gaan zwemmen alleen dat water was zo ongelofelijk koud dan ik me snel heb bedacht.
Rond een uur of 4 zijn we gaan douchen en hebben we onze backpack opnieuw ingepakt. Wat een rot werk is dat. In de avond hebben we heel gezellig gegeten met een aantal mensen die de zelfde reis gaan maken.
Morgen om 7:30 gaat onze echte reis beginnen. We zullen dan een aantal mede reizigers ophalen uit andere hotels en vervolgens doorreizen naar Tanzania. Deze rit zal ongeveer 7 uur duren. Ik vind het echt zo spannend, kan echt niet wachten.

Liefs,
Suus

1. Angeline:
    11 juli 2017
    Leuk verslag! Groeten in Tanzania!
  2. Marjon:
    11 juli 2017
    Jeee meiden wat leuk allemaal. En mooie plaatjes. Hebben jullie genoeg ruimte voor foto's op je foon. ☺
  3. Alain Tijs:
    11 juli 2017
    Wat moet je ook zonder papa's! Misschien was die giraf wel een prins geworden. Geniet!
  4. Anja:
    11 juli 2017
    Het is gek, ik lees nooit je reisverslagen, ik ben er nl altijd zelf bij, maar je schrijft leuk Suus.
  5. Monique:
    11 juli 2017
    Hoi meiden wat een leuk verhaal , veel plezier