Geld problemen

24 juli 2017 - Chitimba, Malawi

24 juli 2017

We mochten vandaag iets later ons bed uit en de wekker ging dan ook om 6 uur. We hebben de tent afgebroken hebben alles in de truck gelegd en zijn rond 7 uur gaan ontbijten. Als ontbijt hadden we wentelteefjes en fruit. Het eten is hier trouwens heel erg goed. We hebben verschillende groepen en elke groep heeft iedere dag en andere taak. De ene dag ben je een trucker, dan moet je de truck schoon maken. De andere dag ben je bewaking, dan moet je ervoor zorgen dat alle steeds op slot zit. Op sommige dagen ben je het schoonmaak team dan moet je alles opruimen en afwassen na het ontbijt en avondeten. En soms zit je in het kook team, dan moet je met je team boodschappen halen voor het avondeten en ontbijt. Omdat elke dag een ander team kookt, is het eten heel verschillend. We zijn om 8 uur weer in de truck gestapt en gaan rijden. Onderweg zijn we bij en winkel centrum gestopt om geld te pinnen en eten te halen. We hebben heel veel US dollars nodig voor de landen die nog gaan komen en de excursies die je daar kan doen. Ik ben eerst gaan pinnen en dit ging natuurlijk helemaal mis. Donna en Karlijn gingen als eerst pinnen en kwamen er toen achter dat je maar per keer dat je pint 100 US dollar kan pinnen in de lokale valuta. Als je 600 dollar nodig hebt schiet dat natuurlijk totaal niet op. Toen Donna en Karlijn nog een keer gingen pinnen kwam het geld niet meer uit het pinapparaat. Kar ging op haar rekening kijken en het was wel afgeschreven. Het blijkt dus dat je maar 1 keer per dag kan pinnen, eigenlijk wel logisch naar dat waren we even vergeten. Toen ik eindelijk ging pinnen was het hele pin apparaat bijna leeg en kon ik alleen maar 50 US dollar pinnen in de lokale valuta. Ik heb mijn geld toen bij de reisleider omgewisseld voor US dollars. Alleen aan 50 dollar heb ik echt niet genoeg. Nog een probleem waar we tegenaan lopen is dat een van de volgende landen waar we naartoe gaan momenteel een te kort heeft aan geld. Je kan daar gewoon niet pinnen en dat maakt het allemaal even een stukje lastiger. We hebben dit even besproken met de reisleider, die we tegenwoordig mama noemen. Het is mogelijk om met WU geld te bestellen en af te halen bij een willekeurige bank. We zouden later op de camping we even uitzoeken of dit mogelijk is. Daarna snel boodschappen gedaan voor de komende paar dagen. We krijgen ontbijt en avond eten alleen de lunch moeten we zelf regelen.
Toen iedereen klaar was zijn we doorgereden naar de camping waar we 3 nachten zullen slapen. Rond een uur of 4 kwamen we op de camping aan. We hebben ons tentje opgezet en Kar is toen eten gaan koken want dat was vandaag haar taak. We aten vanavond macaroni met kaas en dat was me toch een partij lekker. Ik heb er echt enorm van genoten! Na het avond eten heb ik mijn kopje thee gedronken en gekletst bij het vuur. Toen kwam ik er achter dat het pas 7 uur was terwijl ik eigenlijk al klaar was om naar bed te gaan. Ik heb mijzelf toen helemaal onder de DEET gespoten van de kans op malaria is hier heel groot. Onderweg naar de bar kwam ik Kevin tegen en die vertelde mij dat er een feestje was in zijn tent en dat ik maar opzoek moest gaan naar een tent met lachende meiden. Nou dat koste totaal geen moeite want ik vond al heel snel Karlijn en Michelle. We hebben toen de drank er maar bij gehaald en zijn we never have I ever gaan spelen. Steeds meer mensen sloten zich aan bij ons spel en op een gegeven moment zaten we met 7 mensen in de tent. Daarna zijn we maar naar het strand gegaan om te zoeken naar krokodillen. Natuurlijk hebben we niks gevonden de laatste krokodil die hier was gezien was 2 jaar geleden. We hebben ons daarna aangesloten bij een kampvuur met wat lokale mensen. Michelle is daar helemaal los gegaan op de trommels. Niet veel later zijn Kar en ik terug naar de tent gegaan.

Liefs,
Suus