Naar kaap de goede hoop

2 september 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

2 september 2017

Vandaag stond de wekker om 7 uur maar daarvoor was ik al wakker. We hebben vandaag een excursie geboekt naar kaap de goede hoop. Omdat we het niet meer zouden redden om in het hostel te ontbijten is kar naar een winkeltje gelopen om croissantjes te halen. Ik was in het hostel gebleven omdat iemand ons zou ophalen en ik wilde niet dat hij weg zou gaan zonder ons. Ja hoor, net toen kar weg was stond die man voor mijn neus. We hebben gewacht tot kar terug was en zijn het busje in gegaan. We zijn langs wat andere hotels gereden om mensen op te halen. Toen we compleet waren zijn we doorgereden naar hout bay waar we op de boot stapte. We zijn daar een plek gevaren om zeehonden te zien. Toen ik die beesten rook had ik meteen al spijt dat ik op de boot was gestapt. Die lucht is echt afschuwelijk, maar echt afschuwelijk. Kar en ik waren er snel klaar mee en zijn binnen gaan zitten. Terug in de haven heb ik even geld gepind en daarna zijn we de auto in gegaan. Onderweg stopte we aan de kant van de weg want we kregen de keus om een stukje te gaan fietsen. Nu ik hier dan toch ben, laat ik dan ook maar meteen alles doen. Dus ik ben op de fiets gestapt en na wat instructies zijn kar en ik er vandoor gegaan. We hadden helaas wind tegen en een fiets met versnellingen die die te begrijpen was. We zijn hier en daar gestopt ok te genieten van het uitzicht. We kwamen als eerst aan, had ook niet anders verwacht van mijn Nederlandse fietsbenen. We hebben gewacht tot iedereen er was en zijn toen gaan lunchen. Het eten kon ik wel gebruiken en nadat onze buikjes vol zaten zijn we door gereden naar kaap de goede hoop. Ik ben onderweg in slaap gevallen dus had niks mee gekregen van de verhalen die de gids allemaal vertelde. Eenmaal bij aangekomen bij kaap de goede hoop zijn we eerst naar de vuurtoren gelopen. Overal zaten bavianen en dat stond me totaal niet aan, zoals je weet haat ik die beesten nog meer sinds Vic falls. Gelukkig had ik deze keer geen tas bij me die ze konden afpakken. Eenmaal boven bij de vuurtoren stond er een bord met de afstand tot Amsterdam. De  afstand van Amsterdam tot kaap de goede hoop was 9.635 km. Als je je dan bedenkt dat ik 10.200 km heb afgelegd is de wereld opeens heel klein. Terug gelopen kregen we de instructies over hoe we bij kaap de goede hoop kwamen. We liepen via een pad naar de berg van kaap de goede hoop. Daarna zijn we naar beneden gelopen en hebben foto’s gemaakt bij het bord. Niet veel later zaten we weer in de bus onderweg naar de pinguïns. Dit was ongeveer een half uurtje rijden. We kregen tot 5 uur de tijd op rond te lopen bij de pinguïns, want om 5 uur zou het sluiten. De pinguïns zaten op het bekende strand, boulders beach. Onze gids had duidelijk aan gegeven niet bij de eerste pinguïn te stoppen omdat er nog veel meer waren. We kwamen bij het strand aan en er waren inderdaad veel pinguïns. We hebben even rond gelopen en foto’s gemaakt. Even later zaten we in de het busje terug naar Kaapstad. Eenmaal terug in het hostel waren Kar en ik kapot. Kar wilde niet meer mee met de groep uit eten, ik wilde dat wel. Gelukkig kwamen we Bram en Lore tegen en die gingen naar de McDonald’s. Kar heeft toen besloten om met hun mee te gaan. Ik zou met de rest mee gaan naar een Aziatisch restaurant. Hopen dat het dit keer wel lukt want ik best wat eten gebruiken. Ik heb een tijdje gewacht tot de rest van de groep mijn kwam halen van het hostel. Het duurde ongelofelijk lang, omdat Kar, Lore en Bram op het punt stonden om weg te gaan ben ik maar met hun mee gegaan. Dan maar een avondje McDonald’s, mij hoor je niet klagen. We moesten een klein stukje lopen. Bij de McDonald’s had ik dit keer wel het goede besteld. We hebben heerlijk gegeten en afgesloten met een ijsje. Wat wil een mens nog meer? Via de app kregen we mee dan de test van de groep nog steeds geen eten had omdat het restaurant helemaal vol zat. Ik was blij dat ik gewoon mee was gegaan McDonald’s. Ik ga het wel missen, de dubbel dates met de Belgen. Lore en Bram zijn al 1,5 jaar aan het reizen, ze hebben bijna de hele wereld al gezien. Ik ben zo jaloers op hun, de verhalen die ze hebben zijn geweldig. Ze hebben me zeker geïnspireerd om het ook te gaan doen. Zij zullen na deze reis nog door gaan naar Warschau, India, Tjernobyl en nog veel meer landen tot hun paspoort vol zit. We zijn na het eten terug gelopen naar het hostel. Daar heb ik lekker gedoucht echter wel een korte douche want ze een groot tekort aan water in Zuid-Afrika. De afgelopen twee jaar is er in de winter bijna geen regen gevallen, waardoor ze nu een tekort hebben aan drinkwater. Het is nu zo erg dat ze snel een plan B moeten hebben want anders komen ze zonder te zitten. Na een snelle douche ben ik mijn bed in gekropen. Toen de andere terug kwamen hebben we nog even gekletst. Daarna ben ik lekker in slaap gevallen.

Liefs,
Suus