Knuffelen met cheeta's

19 augustus 2017 - Kamanjab, Namibië

19 augustus 2017

Vandaag stonden we vroeg op om bij de waterhole te kijken naar de zonsopgang. Nou je raad het al, bij de waterhole zaten geen dieren en we waren te laat voor de zonsopgang. Toen zijn Kar en ik maar gaan douche, deze was ongelofelijk warm. We waren vandaag is vroeg en hebben moeten wachten tot het ontbijt klaar was. We aten wentelteefjes, echt mijn favoriet ontbijt. Ik sta er om bekend dat ik veel eet maar met wentelteefjes helemaal. Vandaag had ik er 5 op, het is dat er niet meer waren anders was ik er nog wel meer gegeten. We zijn de truck in gegaan en heb en een heel stuk gereden. In de middag kwamen we aan bij het cheeta park waar we eerst naar de tamme cheeta’s mochten. Deze waren al achter het hek heen en weer aan het lopen en zagen er vrij hongerig uit. We kregen  instructies over wat we wel en niet moesten doen en zijn naar binnen gegaan. We mochten ze aaien en met ze op de foto wat ik het begin een beetje eng was. Echt wel leuk zo’n cheeta thuis, schrikt meteen iedereen af. Daarna zijn we naar de camping plaatsen gereden en hebben onze tent opgezet. Nash zei nadrukkelijk dat waneer we onze tent weer gingen opvouwen we hem eerst van zijn plaats moeten schuiven want er kunnen schorpioenen en slangen onder zitten. Omdat het al 12 uur was geweest en we nog niet gegeten hadden, hebben we dat eerst gedaan. Vervolgens heeft een deel van de groep Lyma bezig gehouden zodat ik met Eva aan haar verrassing kon werken. Iedereen weet dat ze jarig is alleen we moeten allemaal ons mond houden. Alsof we het zijn vergeten dat ze jarig is. Om 4 uur zijn we opgehaald om we wilde cheeta’s te zien. Deze cheeta’s vielen  boerderijen in de omgeving aan. De boeren hebben toen dit opvang centrum gebeld met de vraag of zij ze konen opvangen, anders zouden ze de cheeta’s schieten. We gingen hun verblijf binnen en al snel kwamen we ze eerste cheeta’s tegen. Ze zagen er enorm hongerig en boos uit, wat best wel heel eng was. De eigenaren van de opvang gooide voor iedere cheeta een stuk vlees. Dit werd  meerdere keren gedaan tot alle cheeta’s gevoerd waren. Terug op de camping gingen we de verrassing van Lyma in werking zetten. Ik stelde voor om een groepsfoto te maken, wanneer iedereen stond deelde ik de blaadjes uit die happy birthday Lyma zouden spellen. Lyma had echter niet door dat we de papiertjes omhoog hielde. Toen we haar de foto lieten zien gingen we met ze alle happy birthday zingen. Als avondeten had Joakim Zweeds gekookt omdat hij uit Zweden komt. Het waren Zweedse gehaktballetjes met groente en aardappel puree, want heb ik ervan genoten. Vervolgens heb ik samen met Donna geprobeerd een foto te maken van de sterren, helaas lukte dit weer niet. Ik heb mij er nu wel bij neergelegd dat ik deze van mijn goede vriend Google moet halen. Daarna maar rond het kampvuur naar de sterren gekeken en veel vallende sterren gezien. Rond een uur of 10 ben ik mij klaar gaan maken voor bed.

Liefs,
Suus