Normale winkels

16 augustus 2017 - Hobas, Namibië

16 augustus 2017

Vandaag stonden weer vroeg om om 7 uur te gaan ontbijten. Om 8 uur zaten we weer met ze allen in de truck en konden we weer gaan rijden. Het zou weer een lange dag rijden worden dus ik heb me volledig begrafen in mijn boek. Rond een uur of 11 kwamen we aan in de plaats waar we boodschappen gingen halen. Aangezien ik nog lunch had en geen eten hoefde te halen zijn Lyma, Donna, Karlijn en ik er op uit gegaan. Eerst gingen we geld pinnen een daarna de winkels in. We kwamen een winkel tegen, dat was gewoon een walhalla. Ze hadden Make-up, maskertjes, kleedjes echt alles wat wij nodig hadden. We hebben snel wat spullen ingeslagen en zijn opzoek gegaan naar een winkel waar we een simkaart konden kopen. Die kwamen we al snel tegen en binnen no-time waren we weer verbonden met de buiten wereld. We hadden niet heel veel tijd meer over en zijn snel nog een kleding winkel in gedoken. Daar heb ik een lange broek gehaald. Voor wie denkt dat Afrika warm is, nou die heeft het mooi fout. Overdag kan het gerust 30 graden zijn maar zodra ik s’avonds in mijn bedje lig wordt het gewoon 9 graden. In de ochtend is het dan ook zeker geen pretje om in je korte broek te lopen. We zijn snel richting de truck gelopen en hebben onderweg in de supermarkt nog water gehaald. Terug in de truck kon onze reis worden vervolgd. We kwamen rond 3 uur aan op de camping en hebben onze tent op gezet. Toen kwamen we met het geweldige idee om met ze drieën in de tent te gaan slapen. Donna moest namelijk alleen liggen want haar tent maatje had een kamer genomen. We hebben alle spullen verhuist, een tent was voor de tassen en de ander om in te slapen. Daarna hebben we onze bikini aan gedaan en zijn naar het zwembad gelopen. We hebben daar lekker in het zonnetje gelegen en geprobeerd te zwemmen. Het water was alleen zo koud dat ik snel ben afgehaakt. Na het zwemmen zijn we terug gegaan naar de tent en hebben onze spullen gepakt voor de douche. De douch was echt ongelofelijk, heel erg warm en de straal was geweldig. Wel grappig dat een warme douche met een goede straal na zo’n vakantie zo veel waardering krijgt. Terug in de tent zijn we helemaal los gegaan op Marco Borsato, Guus Meeuwis en alle andere Nederlandse muziek. We hebben het feestje verplaatst naar de keuken en hebben daar iedereen vermaakt met de geweldige muziek die ons land te bieden heeft. “The dutchies party”,  we staan er al om bekend. Rond 8 uur was het eten klaar en we aten vegetarische hamburgers. Na het eten zijn we even blijven hangen bij het kampvuur. Al snel waren we het zat en zijn we met ze 3e naar de tent gegaan. In de tent lagen we nog even te kletsen toen Donna haar telefoon aan mij liet zien. Ze zei “kijk dit dan, er zit een spin op mijn beeldscherm!”. Op dat moment sprong de spin weg en we moesten allemaal heel hard gillen. We hebben snel het licht aan gedaan en vonden de spin op Donna haar been. Ik heb snel mijn telefoon gepakt en de spin dood geslagen. We hebben daarna enorm hard gelachen en zijn niet veel later gaan slapen.

Liefs,
Suus

1. Angelique Veenhuizen:
    21 augustus 2017
    Hoi suus! Wat leuk dat je verhalen weer online staan!! Veel plezier het laatsye stukje vam julie mooie reis!!
  2. Anja:
    22 augustus 2017
    Je lievelingsbeestjes Suus. Fijn dat ik nu weet dat jij ze durft te pakken. Wat een held.