De reis naar Malawi

23 juli 2017 - Chitimba, Malawi

23 juli 2017

De wekker om 3 uur s’nachts is echt niet mijn ding. We zijn opgestaan hebben onze rugzak gepakt en de tent afgebroken. Om 4 uur zaten we allemaal in de bus en zijn we gaan rijden. Het ontbijt zouden we net zoals gister ergens onderweg doen. We hebben hele stukken gereden over onverharde wegen en gedeelte normale wegen. Rond 9 uur zijn we gestopt voor ontbijt en daarna weer verder gereden. Het rijden was verder niet boeiend we hebben gekletst en voor veel geslapen. Om een uur of 1 zijn we gestopt vlak voor de grens van Malawi. Het moest allemaal wat snel want ze hadden al gezegd dat de grens van Tanzania naar Malawi met VISA en alles ongeveer 4 uur in beslag zou nemen. Eerst zijn we gestopt bij de grens van Tanzania. Hier hebben we een stempel gekregen en mochten het land uit. Toen moesten we naar de grens van Malawi toe rijden. Omdat het zo veel moeite koste met de truck moesten we uitstappen en lopend de grens over zodat wij onze paspoorten alvast konden afgeven enzo. Je raad het al, bij de grens van Malawi kregen we weer zo’n stom papiertje. Niet 1 dit keer maar twee. Je moest ze allebei invullen en samen met 75 dollar tussen je paspoort stoppen en afgeven. Toen kom het wachten beginnen. Ongeveer 2 uur later hebben we onze paspoorten terug gekregen met een VISA voor Malawi. Met ze alle weer ik de truck gestapt en Malawi ingereden. De tijd hier is hetzelfde als in Nederland. We moesten toen nog zo’n 300 kilometer afleggen naar de plek waar we moeten zijn. Onderweg hebben we medereizigers wat Nederlands geleerd. Eenmaal bij de camping aangekomen hebben we onze tent opgezet en heb ik even heerlijk gedoucht. Het water was niet warm maar ook niet koud, soort van kamer temperatuur. We hadden daarna heerlijk gegeten, onze nieuwe reisleider had kip klaar gemaakt op de bbq. Waar ik helaas wel ben achter gekomen is dat hier mega grote spinnen zitten. Ik schrok me werkelijk dood toen ik er een zag kruipen. Ik heb toen ik ging slapen ook heel goed mijn slaapzak en tent gecheckt. Ik had gelukkig niks gevonden en ben lekker gaan slapen.

Liefs,
Suus

1. Marjon:
    26 juli 2017
    Haha gelijk heb je goed alles checken voor je gaat slapen