Met Rian afspreken in Kaapstad

3 september 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

3 september 2017

Vandaag is onze laatste dag volledige dag in Afrika. We stonden op rond een uur of 7/8 want kar gaat vandaag paragliden. Ze werd om 9 uur opgehaald samen met Bram, Lore en Kevin. Omdat ik anders in mijn eentje zat te wachten ben ik niet mee gegaan. In plaats daarvan heb ik met Rian afgesproken. Ze zit in Kaapstad samen met Laura en lopen allebei stage voor 6 maanden. Ri kwam rond 10 uur met de taxi naar mij toe en we zijn samen naar een restaurant gegaan om te ontbijten. Het was zo fijn om Ri te zien. We hebben heel veel gekletst, lekker gegeten en vooral bijgepraat over mijn avontuur. Rond 11 uur was Kar ook klaar en die is daarna ook naar ons toe gekomen. We werden opgehaald door Laura en die zou ons naar de waterfront brengen. Toen we daar aankwamen kwam ik er achter dat ik de kaartjes van robben eiland niet mee had. We moesten dus weer terug en Lau was zou lief om ons naar het hostel te brengen. We hebben afscheid genomen van Ri en Lau, ze gingen er zelf weer op uit. Ik heb de kaartjes gepakt en we hebben toen ook maar de Uber app gedownload. Uber is in Kaapstad een van de makkelijkste en goedkoopste manieren van vervoer. We zijn terug gegaan naar de waterfront en hebben daar in het winkelcentrum geshopt. Kaapstad is net een stad in Europa, ze hebben hier alles en de prijzen zijn ongeveer gelijk aan de euro. Laat ik het zo zeggen ik had Afrika goedkoper verwacht. Het winkelcentrum waar we waren was echt mega groot en had echt alles. Waarschijnlijk zullen we hier morgen nog wel even naar toe gaan. Om half 3 zijn we gaan lopen richting de op stap plek voor de boot. Om naar robben eiland te bezoeken heb je zeker 4 uur nodig. We zijn rond kwart over 3 de haven van Kaapstad uitgevaren. Gelukkig was de zee nu rustig want ik was mijn misselijkheid pilletjes vergeten. Ik heb helaas geen zee benen. Aangekomen op robben eiland werden we verdeeld over de bussen en daar wad een gids die ons van alles over het eiland ging vertellen. We zijn rond het eiland gereden en daarna gestopt bij de gevangenis. Daar kregen we een rondleiding door de gevangenis en hebben de cel gezien waar Nelson Mandela in heeft gezeten. De verhalen die de gids vertelde waren heel indrukwekkend. Na de rondleiding mochten we vanaf de gevangenis zelf terug lopen naar de boot. Ze noemde dit ook wel de weg naar vrijheid. Terug op de boot had de zee ineens besloten er een attractie van te maken. De boor ging alle kanten op. Ik heb het maar op een slapen gezet. Kar heeft wel zee benen en zelfs zij vond het fijn dat we van de boot af waren. We hebben bij de waterfront weer een Uber gepakt, dit keer naar het restaurant fat cactus. Het is de laatste avond dat we met een groot gedeelte van de groep samen konden eten. De groep was daar al en wij zijn aangeschoven. Het was een Mexicaans restaurant en het eten was super lekker. Nadat we het eten op hadden zijn we terug gelopen naar het hostel. Daar hebben we drankjes gedaan in de bar. Morgen is onze laatste ochtend dus kar en ik zijn naar de kamer gegaan om onze tassen in te pakken. De hele kamer lag vol met onze troep. Rond een uur of 12 was ik klaar met opruimen en ben ik nog even snel gaan douche. Mijn tas zit zo vol, ik kreeg hem amper dicht. Morgen vertrekken de meesten van onze groep. Eerst Lyma, als tweede T, daarna Sue en Ian, dan kar en Ik en als laatst Kevin. Na het douche ben ik lekker gaan slapen.

Liefs,
Suus