Varken aan het spit

25 juli 2017 - Chitimba, Malawi

25 juli 2017

Vandaag werd ik uit mezelf wakker om 6 uur. Ik had weer last van buikpijn zoals iedere ochtend en ben toen maar is gaan kijken naar de bijsluiter van de malaria pillen. Meteen begreep ik waarom ik iedere ochtend me zo ellendig voelde. De symptomen van die pillen zijn diaree, misselijk, buikpijn en hoofdpijn. Aangezien ik de pillen slik voordat ik naar bed ga heb ik daar ik de ochtend altijd last van. Je moet ze eigenlijk nemen na een grote maaltijd maar meestal na het avond eten ga ik naar bed. Vervolgens heb ik mijn boek gelezen tot ik andere mensen hoorde opstaan. Ik heb mezelf in mijn bikini gehesen en ben naar het ontbijt gegaan. We hadden als ontbijt pannenkoeken en fruit. De pannenkoeken waren niet zo lekker als wanneer mijn papa ze maakt maar ik mag niet klagen. We zaten lekker te eten toen mensen opeens met ons avond eten kwamen aanlopen. Vanavond krijgen we een varken aan het spit. Die moet natuurlijk een aantal uur boven het vuur hangen dus daar moesten ze al vroeg mee beginnen. Het was alleen niet een prettig gezicht om dat zo te zien tijdens je ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan om te gaan zwemmen. Het schijnt dat er in Malawi lake een parasiet zit dus ik heb eerst maar even goed nagevraagd of ik wel kon zwemmen. Iedereen zei dat die parasieten voornamelijk op plekken zitten waar het water heel rustig is en dat het hier bijna nooit voorkwam. Ik ben toen toch maar lekker het water in gegaan. De golven waren super hoog en de stroming was heel sterk. We hebben enorm hard gelachen en kwamen heel vermoeid het water weer uit. Waar ik wel even aan moest wennen was dat het water zoet was en niet zout. Je heb dat zo in je hoofd als je een strand ziet met hoge golven. We hebben lekker in de zon gelegen en niks gedaan. Om 1 uur heb ik mijn lunch uit de truck gehaald en even gegeten waarna ik meteen weer terug ben gegaan naar het strand. Omdat het vanavond mijn beurt was om te koken ben ik rond 5 uur terug gegaan en samen met mijn team begonnen aan het avond eten. Omdat we natuurlijk dat varken aan het spit hadden moesten we alleen nog maar gerechten maken voor daarnaast. We hadden knoflookbrood, tomaten salsa, aardappelsalade en koolsalade. Nash had voor de avond een punch gemaakt met wodka en vruchtensap. We hebben lekker gekookt met muziek aan en de happy juice. Na het eten zijn we allemaal naar het strand gegaan we we hebben genoten van een kampvuur. We hebben gekletst, liedjes gezongen en naar de sterren gekeken. Na weer een hele gezellige avond zijn we terug gegaan naar de tent om lekker te gaan slapen.

Liefs,
Suus

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen Olieslagers:
    26 juli 2017
    Hoop dat je de oplossing gevonden hebt Suus en vanaf nu buikpijnvrij bent. Wel eenfantastische reis die jullie maken hoor!