Uit een vliegtuig springen

22 augustus 2017 - Swakopmund, Namibië

22 augustus 2017 Vandaag heb ik eens lekker uitgeslapen tot een uur of 8. Ja, het is al zo erg dat 8 uur uitslapen is. Eerst heb ik even contact gezocht met thuisfront want mijn mama zou vandaag worden geopereerd aan haar oog. Ik kreeg mijn vader te pakken en heb hem vertelt dat ik over 2 uur uit een vliegtuig zou springen. Wel heb ik er nadrukkelijk bij gezegd het niet tegen mijn mama te vertellen, naast die oog operatie hoeft ze er geen hartaanval bij. Vervolgens heb ik mij klaar gemaakt voor de dag. Daarna ben ik naar de receptie gegaan om een was zak te halen zodat in mijn kleding kon laten wassen. Toen ben ik met Kar en Donna een stukje gaan lopen tot we bij een winkelcentrum aankwamen hier hebben we even ontbeten. We hebben een rondje gelopen door de supermarkt en ik zag daarna een nagelsalon. We zijn even een kijkje gaan nemen en hebben vervolgens een afspraak gemaakt voor die middag. We zijn toen terug gelopen naar del logde omdat ik om 12 uur ga skydiven. Ik moest de papieren tekenen en nummers en namen doorgeven van de mensen die ze moesten bellen voor het geval er wat fout ging. Toen heb ik mijn vaders nummer in gevuld want achteraf heel dom was, want als er iemand bijna nooit op neemt is het mijn vader. Verder heb ik een extra optie gekozen dat er iemand met mij mee springt en het filmt. Rond kwart over 12 werden we met ze 10e opgehaald om re gaan spingen. Karlijn en Donna zijn met mij mee gegaan als mentale support, echt super lief. Het was 10 minuutjes rijden en in de auto sloegen de zenuwen opeens als een bom in. Aangekomen bij de plek waar we de lucht in gingen kregen we snel een korte uitgelegd over wat we moesten doen. Zodra je gaat springen gaat de instructeur op het randje zitten van het vliegtuig. Je moet dan je benen onder het vliegtuig doen, handen vasthouden aan je harnas en je hoofd naar achter. Zodra hij op je schouder tikt mag je je armen los laten. Nou zo lastig kan dat niet zijn. Er werd door de computer een selectie gemaakt van de mensen die hebt besten samen konden springen. Ik wilde heel graag als eerst maar dat ging hem helaas niet meer worden. Ik heb een tijdje moeten wachten, dat wachten is het aller zwaarst. Het vreet mij echt op van binnen. Mijn mama zou al wakker moeten zijn uit haar narcose en ik wilde haar graag nog even spreken. Ik heb haar gebeld en de operatie was gelukkig goed gegaan. Ik heb haar maar verteld dat ik op een terrasje zat met een goed glas wijn. Toen ik dat had gezegd voelde ik mij al meteen schuldig. Half 3 werd ik dan eindelijk geroepen, ik moest een overall aan en een harnas. Daarna moest ik wachten op de instructeur. Ik ging samen met T springen. Vervolgens heb ik de instructeur ontmoet en zijn we naar het vliegtuigje gelopen. We hebben heel opgepropt in het vliegtuigje gezeten tot we op de goede hoogte waren. Het uitzicht was geweldig mooi en gelukkig heeft dat een groot gedeelte van mijn zenuwen weg gehaald. Toen de deur van het vliegtuig open ging werd het allemaal wel weer spannend. Als eerst ging iemand alleen springen ter oefening. Daarna ging T springen en ik moest als laatst. Zodra ik op dat randje van het vliegtuig zat dacht ik alleen maar “laat maar komen!”. De instructeur heeft ons het vliegtuig uit geduwd en het enigste wat ik kon doen was gillen en heel hard lachen. Het was geweldig, echt geweldig. Het gevoeld wat je hebt als je naar beneden valt is niet te omschrijven. Toen we op de juiste hoogte waren ging de parachute uit en mocht ik sturen. Echt heel erg gaaf! Eenmaal veilig op de grond stond ik helemaal te trillen. Kan nog steeds niet geloven dat ik het heb gedaan. Het was echt een geweldige ervaring en ik ga het zeker nog een keer doen. Daarna hebben we de bus terug gepakt naar de stad. We hadden namelijk een afspraak om onze nagels te laten doen. We waren een half uur te later omdat het skydiven langer duurde dan verwacht. Eerst was Donna aan de beurt en daarna ging Kar. Het duurde per persoon 1,5 uur, dus tegen de tijd dat Kar klaar was had ze geen tijd meer voor mij. Ik heb een afspraak gemaakt voor de volgende ochtend. Daarna zijn we terug gelopen naar de Lodge waar we onze spullen hebben gedropt. We hebben toen besloten dat we lekker met ze drieën uiteten gingen. Aangezien de Italiaan van gister zo lekker was zijn we daar heen gegaan. We hebben heerlijk gegeten, gekletst en heel veel gelachen. Donna heeft besloten om iets eerder af te haken zodat ze wat langer in Kaapstad kan zijn. Daarom hebben we nog maar een aantal dagen met haar, wat ik echt heel erg jammer vind. Gelukkig hebben we al afspraken gemaakt om bij mij in de tuin in de tent te gaan slapen, met ze 3e. Na het eten zijn we terug gelopen naar de Lodge en zijn lekker ons bed in gekropen. Liefs, Suus

1. Regina:
    28 augustus 2017
    Ohh wat een ervaring weer! Geweldig Suus en super stoer dat je dat hebt gedaan
  2. Angeline:
    28 augustus 2017
    Dank je wel lieve Suus, voor het delen van je prachtige verhalen!
    Groetjes aan Donna en sterkte met het afscheid nemen; Rest dan nog genieten van de laatste week alweer!!