Naar Floreana en Isabela eiland

4 februari 2020 - Isabela, Galapagos Eil, Ecuador

23 december 2019

Hey,

Vandaag moesten we vroeg op want we gingen van eiland veranderen. Ik heb al mijn spullen ingepakt en ben naar het ontbijt gegaan waar ik veel te laat aan kwam. Ik was iets te laat mijn bed uit gegaan want ik wilde mijn kamergenoot niet wakker maken. Misschien had ik dat toch beter wel kunnen doen. Ik heb snel wat eten naar binnen gepropt en een reistabletje genomen, dit werd sterk aangeraden. Daarna zijn we opgehaald dus een bus waarbij onze tassen in een andere auto werden gegooid. We zijn naar de haven gereden.

In de haven moesten we onze backpacks weer pakken en laten checken door de security. Onze tassen werden gecontroleerd om te kijken of we wat mee zouden smokkelen naar een ander eiland. Daar zijn ze hier behoorlijk strikt in. Gelukkig vond die man mijn tas niet heel interessant en kon ik hem snel weer dicht ritsen. Daarna zijn we de pier op gelopen naar de water taxi. Ik dacht eerst dat dat de boot zou zijn waarmee wij naar het andere eiland zouden varen, en ik kan je vertellen daar was ik niet heel blij mee. Maar gelukkig bleek het een taxi te zijn en werden we naar een grote speedboot gevaren. We hadden vandaag een privé boot voor ons alleen. We gingen namelijk niet meteen door naar het volgende eiland maar we maken een tussen stop op het eiland Floreana. Het was eerst 2 uur varen naar Floreana, en ik kan je vertellen dat ik heel blij was dat ik een reistabletje er in had gestopt. De golven waren vet hoog en de boot kwam soms echt met klappen op het water terecht.

Ik heb het grootste gedeelte geslapen, en werd wakker toen we bij Floreana aankwamen. Op dit eiland wonen de minste mensen in Galapagos. Wij gaan hier naartoe om de land schildpadden te bekijken. Toen we van de boot afkwamen werden we opgehaald door een busje en kregen  we een zakje chips en een bidon met limoengras ijsthee. De ijsthee was bijzonder lekker. Daarna zijn we het eiland in gereden en na 5 minuten rijden waren we op de plek waar we moesten zijn. We zijn daar een reservaat in gelopen waar allemaal joekels van schildpadden zaten. We hebben daar een rondje gelopen en zijn daarna verder gegaan naar een plek waar ze Inca ruïnes hebben gevonden. Hier heeft de gist ons rond geleiden informatie verteld over hoe het gevonden is. Omdat ik die reispilletjes had genomen was ik zo duf dat ik me niet goed kon concentreren op zijn verhaal. Toen zijn we terug gelopen naar de bus en daar stonden fietsen voor ons klaar. We zouden met de fiets terug naar beneden fietsen, nou voor een Nederlander kan dat niet lastig zijn.

Tijdens het fietsen zijn we gestopt bij een boerderij. Hier kregen we te zien hoe ze gewassen verbouwen en varkens en kippen houden. Ze proberen zo veel mogelijk zelf te verbouwen zodat ze afhankelijk zijn van het vaste land. De weg naar beneden ging heel snel want het was een helling naar beneden. Het enigste wat ik hoefde te doen was mijn remmen gebruiken. Eenmaal beneden hebben we onze fietsen terug gebracht en zijn we naar een restaurant gelopen. Daar hebben we lunch gekregen onder het genot van de musjes die mee probeerde te snoepen. Daarna zijn we naar een strandje gelopen maar niemand had zijn zwemkleding aan dus dat ging hem niet worden. We hebben daar even in het zand gezeten om uit te rusten van ons stukje fietsen. Na 15 minuten zei Edwin dat het weer tijd was om verder te gaan. We ging de boot weer op en zijn naar het volgende eiland gaan varen, genaamd Isabela eiland. Na een 3 uur varen kwamen we aan op dit eiland, en ik zag meteen al dat dit mijn favoriet zou worden. Het water was super helder en het strand was wit. We zijn opgehaald door een water taxi en naar het eiland gebracht. Daar zijn onze backpacks in een tuck gelegd en die zijn naar de camping gereden. Wij zijn het dropje in gegaan en hebben daarna even over het strand gelopen. We hebben een rondje gelopen door de moerassen, opzoek naar flamingo’s. Nadat iedereen alles gezien had, hebben we afgesproken op het plein om de bus naar de camping te nemen. Toen we aan het wachten waren kwam Terry met het idee om secret Santa te doen. Hij had alle namen op een briefje geschreven en voor de naam die je trok moest je een cadeautje kopen. Ik trok terry als persoon. Normaal zou ik alcohol voor hem halen maar omdat hij al dagen liep te zeuren om pindakaas was mijn idee om een pot pindakaas voor hem te halen.

We zijn door de bus opgehaald en afgezet bij de camping, de camping is in de middle of know where. Dus we zijn daar zo laat mogelijk heen gegaan omdat er niet zo veel te doen was. We hebben daar onze spullen in de tent gelegd en zijn naar het avond eten gegaan. We hadden een buffet met van alles en nog wat, en het eten was zo lekker. Ik heb echt genoten. Na het eten ben ik blijven hangen en hebben we met een aantal zitten kletsen. Rond een uur of 10 ben ik richting mijn tent gegaan. Tijd om te gaan slapen.

Liefs, Suus