Gesnorkeld met schildpadden, zeeleeuwen en haaien!

4 februari 2020 - Isabela, Galapagos Eil, Ecuador

24 december 2019

Hollaaaa,

Ik ben vandaag rond een uur of 7 wakker geworden op de camping. Iedereen was aan het klagen over de hanen die zo veel herrie hadden gemaakt maar daar heb ik niks van mee gekregen. Ik heb mijn wandel kleding aan getrokken en ben naar het ontbijt gegaan, was net zoals gisteravond erg goed was. Ik had brood met jam, eieren, banaan en thee. Daarna gingen we de bus in want we gaan vandaag hiken naar de vulkaan. Omdat ik mijn regenjas was vergeten ben ik snel terug gerend om deze te pakken. Het eerste stuk gingen we met de bus, daarna moesten we nog een stukje lopen. Nadeel was dat het super bewolkt en mistig was en we bij het eerste uitkijkpunt niks zagen. We zijn daarna 20 minuten doorgelopen naar het tweede uitkijkpunt en ook hier was niks te zien. Onderweg hebben we zitten kletsen over relaties. We kwamen tot de conclusie dat je moest doen waar je gelukkig van wordt. Omdat we bij beide uitkijkpunten niks zagen zijn we terug gelopen naar de bus en naar de camping gebracht.

Op de camping kregen we 10 minuten de tijd om je in je bikini te hijsen, spullen te pakken en weer terug in de bus te stappen. Ik heb snel mijn slippers gepakt, zonnebrand en go pro. We zijn terug naar het dorpje gereden, waar sommige nog wat snacks moesten hebben. Daarna zijn we doorgelopen want we gaan vandaag  kanoën. Bij de kano verhuur heeft iedereen zich drie dubbel ingesmeerd. We kregen een snorkel, duikbril en flippers en zijn naar de kano’s gelopen. Samen met Shirley heb ik een kano uit gekozen. Ik kan je vertellen we waren echt een top team. We hebben eerst een stukje gekanood en als snel kwamen we de eerste schildpadden tegen. Daarna hebben we alle kano’s aan elkaar gebonden en zijn met duikbril en flippers het water in gegaan. Je hoeft hier maar 2 minuten rond te zwemmen en je ziet overal schildpadden. De lokale gids heeft ons mee genomen naar een plek waar we iguanas van de rotsen konden zie eten. Gelukkig had ik mijn Go Pro mee en heb ik alles vast kunnen leggen. We zijn tijdens het snorkelen zeeleeuwen tegen gekomen die met elkaar aan het spelen waren. De gids zei dat als je met ze wilde spelen je ze moest na doen. Ook kwamen we heel veel schildpadden tegen, zo veel dat ik er na een tijdje niet eens meer naar om keek. Daarna zijn we door gezwommen, toen de gids opeens zei, kijk naar beneden. Nou ik schrok me dood, recht onder mij zaten haaien. Ik moest kei hard gillen en de gids lag in een deuk. Ik heb nog nooit met haaien gezwommen. Ze waren niet heel groot denk 1,5/2 meter maar dan nog vond ik het heel spannend en ook best wel vet. Ik wilde eigenlijk heel graag duiken met de hamerhaaien die hier zitten. Alleen het was vol geboekt en kosten een vermogen. Gelukkig heb ik toch nog een paar haaien gezien. Daarna zijn we terug gezwommen naar de kano’s en terug gegaan naar het begin. Onderweg kwamen we nog meer schildpadden en zelfs pinguïns tegen. Ik was zo blij dat ik dit had gedaan.

Terug aan land heb ik me omgekleed en hebben we nog even een selfie gemaakt met de zeeleeuwen, ook wel een “sealfie”. We zijn terug gelopen naar het dorpje en daar hebben we lunch gekregen. We kregen groente soep, en daarna kip met champignonsaus. Ook kregen we watermeloen sap wat ik bijzonder lekker vond. Na het eten ben ik met een groepje kerst inkopen gaan doen. We zijn eerst naar een souvenirwinkel gelopen waar ik wat kaarten heb gekocht om naar huis te sturen, en natuurlijk een paar armbandjes met Galápagos er op. Daarna ben ik opzoek gegaan naar een supermarkt waar ik pindakaas heb gekocht. Ook heb ik een zakje met kaas Doritos gekocht want die eet hij namelijk altijd. Na de inkopen ben ik terug gelopen naar het pleintje waar we hadden afgesproken. Met de bus zijn we terug gebracht naar de camping. Aangekomen op de camping ben ik met een klein groepje opzoek gegaan naar schildpadden die ze hier op de camping hebben. We hebben aardig lang moeten zoeken maar uiteindelijk hebben we ze gevonden. Het grappige is dat wanneer schildpadden hun hoofd naar binnen trekken ze een sissend geluid maken en als hun hoofd helemaal weg is lijkt het net een poepgaatje. Daarna ben ik terug naar de tent gegaan om mijn douch spullen te pakken. Ze hebben op deze camping een buiten douche welke er echt super mooi uit ziet, hij is helemaal overdek met allemaal bloemen. Nu hadden Shirley, Ashley en ik het geweldige idee om een douche party doe houden. We hebben de jongens naar hun eigen douche gestuurd en daarna begon het feestje. We hebben de muziek aangezet en hebben kei hard mee gezongen en gedanst. Niet te gekken beelden krijgen, we hadden gewoon onze bikini aan. Het was echt heel gezellig, en we hebben heel hard gelachen. Na het douche ben ik terug naar de tent gegaan en heb ik alles ingepakt. Om kwart voor 7 moesten we klaar staan omdat we weer door de bus werden opgehaald. Vanavond is het kerst avond en dat ik hier meer een ding dan kerst, dus we besloten om met ze allen uit eten te gaan. We zouden eerst naar een pizzatent gaan maar die hadden geen plek voor 10 man. Dus we zijn ergens anders beland waar ze ook pizza hadden. Ik heb 2 mojito’s besteld want het was happy hour. Nou is happy hour hier geen uur maar een half dag. Verder heb ik een pizza met bbq saus besteld, een geweldige kerst maaltijd. We hebben tijdens het eten veel gekletst en gelachen. Het grappige is dat ik geen witte kerst heb, maar ook weer wel, het witte zand lijkt net sneeuw als je je fantasie en beetje gebruikt. We hebben foto’s terug gekeken van vandaan en ik had er een paar hele goede tussen zitten. We hebben het niet te laat gemaakt want we moeten morgen om 4 uur ons bed uit. We zijn na het eten met de bus terug naar de camping gegaan. Daar heb ik snel mijn tandenborstel gepakt om mijn tanden te poetsen en heb ik nog even snel geplast. Als je in een tent slaapt is het laatste wat je wil er s’nachts uit moeten omdat je moet plassen. Daarna ben ik terug mijn tent in gegaan en gaan slapen.

Liefs, Suus

Van reisblog naar fotoboek