Helikopter vlucht gecanceld

15 augustus 2018 - La Saline-Les-Bains, Réunion

Hey,

Vandaag stond de wekker om een uur of 9. We hebben ons aangekleed en zijn naar het ontbijt gegaan. Het ontbijt is hier echt top! Ik had stokbroodjes met ham, pannenkoeken met Nutella en fruit. Ik kan hier wel aan wennen. Na het ontbijt hebben we snel onze spullen gepakt en zijn naar de receptie gelopen. Vandaag gaan we iets heel leuks doen namelijk met de helikopter over het eiland vliegen. Hopelijk is het mooi weer en gaat het door!

Om 10:20 werden we door de organisatie Helilagon opgehaald en naar de plek gebracht waar we zouden opstijgen. Eenmaal daar aangekomen was het mega druk en echt een chaos. We hebben ons aangemeld en zijn gaan wachten tot onze heli er was. Na ongeveer 30 minuten wachten kwamen de eerste helikopters terug. Niet veel later werden we geroepen, onze vlucht konden we niet doen want er zouden teveel wolken zijn bij de vulkaan en la Trou de Fer. Dat waren nou net de dingen die ik echt heel graag wilde zien. We konden wel een andere vlucht maken tegen een lagere prijs maar daar zijn Kar en ik niet akkoord mee gegaan. We hebben onze vlucht verplaatst naar vrijdag ochtend om 7 uur. Ik was echt poepie chagrijnig, maarja niks aan te doen. Daarna zijn we terug gebracht naar het hotel. Er zat niks anders op dan er een dagje strand van te maken.

Eenmaal terug in het hotel hebben we ons omgekleed en zijn we naar het strand gegaan. Hier heb en we wat gesnorkeld, gelezen en geslapen. Tussendoor hebben we onze nagels laten doen. Dat was hard nodig na het beklimmen van die hoge berg. Kar was als eerst aan de beurt en koos voor een rode kleur. Ik heb gekozen voor een zacht roze kleur.

Rond een uur of 4 was Kar het wel weer zat en kwam met een idee om naar het schildpadden museum te gaan. Het was ongeveer 10 minuutjes rijden en lag aan de kust. We hebben een kaartje gekocht en zijn met de Engelse audiotour rond gaan lopen door het museum. Er waren ook echte schildpadden die waren opgevangen uit de zee. Deze werden geholpen, beter gemaakt en terug de zee
in gelaten. Het was best een leerzaam museum, het ging niet allen over hoe een schildpad ontstaat maar ook over het verwerken van schildpadden schilden in producten.

Na wat informatie rijker te zijn geworden zijn we terug gegaan naar de auto. Voordat we naar het hotel rijden gaan we nog even langs de supermarkt om wat drinken en snacks te halen. Natuurlijk kwamen we met veel meer dan we werkelijk nodig hadden terug in het hotel. We zijn nog even gaat zitten wachten tot het 7 uur was.

Iets over 7 zijn we vertrokken naar de hoofdstraat. We hadden de avond ervoor een Italiaans restaurants gezien en we hadden zo veel zin in pasta dat we daar heen moesten. Gelukkig was het restaurant open en was er plek voor 2 personen vrij. We begonnen ons avond eten met carpaccio, daarna een tomaten crème basilicum pasta en als toetje crème brûlée. Ook mochten dit keer de mojito’s niet ontbreken als afsluiter. Nadat we heerlijk hadden gegeten zijn we terug naar het hotel gelopen. We moeten elke keer langs een eng donker stuk lopen om bij de hoofdstraat te komen. Ik weet zeker dat als mijn mama dit zou zien, ze 100% niet blij zou zijn geweest. Maar mama ik leef nog steeds, dus no worries (Wedden dat als ik thuis kom ik een preek ga krijgen!).

Eenmaal terug in het hotel zijn we ons klaar gaan maken voor bed. Morgen staat er weer wat leuks op de planning. We gaan opzoek naar walvissen, en als het kan zelfs met ze zwemmen!

Liefs,
Suus

1. Marjon:
    18 augustus 2018
    Er zat niks anders op dan er een dagje strand van te maken . He wat vervelend weer een dagje strand.😎😎😉
    Maar zou inderdaad ook even stik chagrijnig zijn. Gelukkig hebben jullie een nieuwe optie voor de boeg en gaan ervoor.
    Enne.... Mooi dat jullie nog leven maar snap je moeder wel.