Huis boot op Lake Kariba

30 juli 2017 - Kariba, Zimbabwe

30 juli 2017

We werden al vroeg wakker om de zonsopgang te bekijken. Het was echt een super mooi gezicht. Hier en daar kwamen soms wat nijlpaarden boven water en ook zagen we wat olifanten lopen. We hebben toen nog even onze ogen dicht gedaan en werd om 9 uur wakker en zijn gaan ontbijten. Na het ontbijt kregen we de keus om mee te gaan op een boot tocht opzoek naar diertjes. Dit sloeg ik natuurlijk niet af en heb snel mijn camera gepakt. Eenmaal op de boot zagen we al snel de eerste nijlpaarden, olifanten en krokodillen. Het was echt geweldig. We kwamen heel dichtbij de olifanten. Ook de nijlpaarden en krokodillen waren goed te zien maar zodra wij in de buurt kwamen gingen de ze snel onder water. Het verbaast me echt enorm veel nijlpaarden en olifanten hier zaten. Toen we terug waren op de boot zijn alle touwen los gemaakt en gingen we het meer op. Ergens midden op het meer zijn we gestopt en zijn verschillende mensen van het dek gesprongen. Ook was er aan de achterkant van de boot een zwembad. Dit was een kooi die het water ik zakte zodat je daar in kom zwemen. Er zitten namelijk krokodillen en nijlpaarden, en heel veel zoals ik in de ochtend had gezien. Als je in de kooi zwemt ben je veilig voor al die beestjes. Nadat we van het dek waren gesprongen en hadden gegeten zijn we naar een andere plek gevaren en zijn daar aangemeerd. Ik ben even op goed gaan leggen om mijn boek te lezen. Rond een uur of 5 kwam Michelle langs om te zeggen dat we weer met de bootjes het water op gingen. Dit kon ik natuurlijk niet missen dus heb weer snel mijn camera gepakt en zijn naar de boot gegaan. Ik had gelukkig weer de goede boot gekozen en we hebben gevaren tot de zon onder ging. Helaas niet zo veel beestjes gezien. Eenmaal terug op de boot snel me spulletjes gepakt om te douche. De douche was ongelofelijk warm, ik heb er zo van genoten. Toen ik klaar was met douche was het eten klaar, het is zo fijn dat we zelf niet hoeven te koken. Als toetje hadden we brownies, die waren zo zo zo lekker! Ik heb twee stukken genomen. Na het eten ging de muziek hard aan en kwamen de flessen drank tevoorschijn. We hebben we een hele leuke avond gehad. Ik heb gedanst en in de paaldans paal gehangen. Rond een uur of 2 was het voor mij genoeg geweest en ben ik naar bed gegaan.

Liefs,
Suus

1. Theo:
    3 augustus 2017
    Sus aan de paaldanspaal, waar zijn de foto's.