Klaar maken voor onze speurtocht naar de lost city

9 december 2019 - Santa Marta, Colombia

3 december 2019

Hola,

Vandaag werden we weer wakker voordat de wekken. Ik had prima geslapen maar Qyra niet. Na het inpakken van onze tas zijn we naar boven gelopen voor het ontbijt. Daar hebben we weer toast met eieren gegeten. Na het ontbijt zijn we snel naar beneden gegaan want we hadden nog snacks nodig voor onderweg. Samen met Heirro en Qyra ben ik naar een winkeltje gelopen om wat chips, koekjes en drinken te halen.

Toen we terug kwamen zat iedereen al in de bus. We zijn er in gaan zitten en toen kwamen we er achter dat we twee jongens miste. Die waren nog niet gezien en bleken nog in bed te liggen. Angie heeft ze uit bed gebeld en een half uur later zaten ze in de bus. We zijn toen gaan rijden richting Santa Marta. De rit duurde ongeveer 5 uur. De wegen in Colombia zijn best prima, als je Afrika hebt mee gemaakt valt alles mee. Rond 1 uur kwamen we aan in het hotel in Santa Marta.

In Santa Marta zijn we eerst met ze allen gaan eten bij een heel lekker restaurantje genaamd Lulo. Daar had ik chipotle besteld, en die ging er zeker goed in. Na het eten mocht iedereen zelf weten wat ze gingen doen. Samen met Qyra, de twee Oostenrijkse meiden en John zijn we door de stad gaan lopen. We kwamen eerst uit bij een plein met een mooie kerk. Op dat plein liepen allemaal kindjes die aan het bedelen waren. Super zielig maar als ik ieder zielig kindje geld zou geven hou ik zelf niks meer over. Toen we daar stonden besloten we richting het strand te lopen.

Hier in Colombia hebben ze allemaal street art. Muren van gebouwen zijn beschilder met de mooiste dingen. Van levensgrote vissen tot vrouwelijke gezichten, noem het maar op. Echt om je ogen uit te kijken. Na een paar blokken lopen kwamen we bij de zee. Hier hebben we even met ze allen in het water gestaan om onze voeten af te koelen. Rond kwart voor 5 zijn we terug gaan lopen naar het hotel want we zouden om kwart over 5 een briefing hebben over morgen. Toen we in het hotel aan kwamen was er niemand, alleen Heirro kwamen we tegen. Ik heb trouwens geen idee hoe je zijn naam schrijft maar ik schrijf het maar even fonetisch op. Hij besloot ons last minute een rondleiding te geven door de stad. We hebben als idioten achter heb aan moeten rennen omdat hij zo snel liep. Hij heeft is binnen 5 minuten laten zien waar we lekker kunnen eten, wat kunnen drinken en goed uit kunnen. Om kwart over 5 waren we terug in het hotel en gingen we naar de rooftop voor de briefing.

Morgen ga ik beginnen met de lost city trek. Dit is een wandel route van 5 dagen waarbij je naar de lost city toe loopt. Het is zeker weten een aanrader om dit even te googelen. Angie vertelde ons over wat we mee moesten nemen, waar we rekening mee moeten houden en wat we kunnen verwachten. Ze zegt dat alles nat wordt, niet alleen van de regen maar voornamelijk door je zweet. En omdat de luchtvochtigheid hier super hoog is zal dit niet drogen. Dat wordt dus lekker stinken met ze allen! We zullen rond 8:30 vertrekken en we worden opgehaald door jeeps.

Na de briefing ben ik met Terry, Qyra, Will en Chris naar de supermarkt gelopen. Voor morgen wil ik nog wat drinken en eventueel wat eten voor als ik het loodje ga leggen. De weg naar de supermarkt was super druk. Overal op straat stonden kraampjes die kerstspullen en versiering verkochten. Jaa, zou je niet denken maar heel veel huizen hier zijn helemaal versierd met kerstversiering. Eindelijk bij de supermarkt hebben we de spullen gepakt die we nodig hadden. Echter waren de rijden voor de kassa daar zo lang dat het eeuwen duurde. Toen we klaar waren zijn we terug gelopen naar het hotel en hebben Qyra en ik onze tas ingepakt voor morgen. We moeten dingen mee nemen zoals sportkleding, wandel schoenen, wc-papier en toiletspullen.

Om 7:30 gingen we met een klein groepje verzamelen voor het avond eten. We zijn gaan eten bij een Mexicaans restaurant. Terry had gezegd dat we voor het avond eten allemaal 2 waarheden en 1 leugen over je zelf moest verzinnen. Tijdens het eten kwam hierdoor een aantal leuke verhalen op tafel waar we met ze alle heel hard om hebben moeten lachen.

Rond 9 uur waren we terug in het hotel en besloten we allemaal naar onze eigen kamer te gaan. Daar heb ik nog even gedoucht en ben ik vervolgens gaan appen met Vincent die random om 4 uur s’nachts wakker was. Daarna ben ik ook gaan slapen. Morgen wordt een pittige dag!

Liefs, Suus