Een lange reisdag naar Bogotá

21 december 2019 - Bogotá, Colombia

14 december 2019

Hola,

Vandaag moesten we weer vroeg op want we moesten de bus weer in. Ik heb me klaar gemaakt en om 8 uur ben ik naar het ontbijt gelopen. Weer genoten van de heerlijke croissantjes en fruit. Nadat ik alles snel naar binnen had gepropt ben ik snel naar de kamer gelopen om nog even naar de wc te gaan. Ik zal je de detailes besparen maar het gaat al stukken beter met mijn buik. Om half 9 zaten we weer met ze alle in de bus onderweg naar Bogotá.

Onderweg heb ik geprobeerd wat te schrijven voor mijn blog alleen ik merkte als snel dat dat niet een geweldig idee was. Ik heb veel geslapen en werd af en toe wakker omdat we stopte voor een plas pauze. Gelukkig stoppen we wel elke keer bij normale wc’s dus dit keer geen bushtoilet voor suus. Rond een uur of 12 zijn we gestopt bij een restaurant aan de weg om te lunchen. We kregen allemaal een menu en konden daar wat vanaf bestellen. Ik zag een kip sjasliek staan en dat leek me wel wat. Tijdens het wachten op het eten heb ik met Max een spelletje gedaan. We hadden allebei twee handen met één vinger. Als je een vinger van de ander aantikte was het 1+1 vinger is 2 vingers. Als je met twee vingers dan 1 vinger aantikte was het 2+1 is 3 vingers, je telt het aantal vingers bij elkaar op. Je kon een hand weg krijgen door bij de 5 vingers te komen. En het doel was om allebei de handen van de ander weg te spelen. Haha beetje onduidelijk hoe ik dit heb uitgelegd maar goed. Het eten was best lekker en nadat iedereen het op had zijn we verder gereden. Ik heb het grootste gedeelte geslapen. Klinkt heel stom maar voor mij is dat de beste optie, of slapen of kots misselijk.

Na een 9 uur rijden ik schrok wakker toen we Bogotá in kwamen rijden. Klinkt stom maar deze stad zag er meteen al een heel stuk armer uit. Je zag heel veel hoeren over straat lopen en het zag er gewoon allemaal heel smerig en vies uit. Hoeren zie je hier trouwens wel vaker, in Cartagena stond het hele plein voor met meiden en ook Medellín zag je ze. Angie had aan het begin van de reis gezegd dat twee dingen verboden zijn, drugs en prostitutie. Maar okey, het zag er gewoon beetje armoedig uit.

Om kwart voor 6 kwamen we in ons hotel aan wat in downtown Bogotá lig. Het hotel was heel netjes en de kamers zagen er ook goed uit. We kregen een uur om ons op te frissen en klaar te maken voor het avond eten. Rond kwart over 6 werd er op de deur geklopt, het was Max. Hij vroeg of hij mij ons mocht douche omdat Ryan waarmee hij op de kamer ligt de wc iets te goed had gebruikt. Qyra en ik moesten natuurlijk heel hard lachen en hebben hem laten douche.

Om kwart voor 7 stond iedereen beneden klaar voor het avond eten. We zijn naar een restaurant gelopen dat dicht bij het hotel lag. Ik zat in het restaurant naast Chris, met hem heb ik hele gesprekken gehad over school tot het leven tot van alles en nog wat. Ik kon echt goed met hem praten. Er zijn nog wel een aantal mensen in de groep waar ik het goed mee kan vinden en goed mee kan praten. Echt raar maar mensen stellen zich sneller open op een vakantie zoals dit. Misschien omdat je weet dat je de persoon toch niet meer gaat zien of omdat ze er helemaal buiten staan. Dat leidt echt tot goede gesprekken. Ik heb dus de hele tijd met Chris zitten praten. Het eten was daar wel okey, ik had gekozen voor een hamburger alleen deze was kei hard. Omdat iedereen zei dat ik hem moest terug sturen heb ik dat maar gedaan. Na het eten kreeg ik ineens hele erge buikpijn. Ik heb deze buikpijn wel vaker, ook in Nederland. Ik heb het altijd in de avond maar heb geen idee waar het vandaan komt. Denk omdat ik iets eet waar ik niet tegen kan. Misschien moet ik het maar is laten checken bij een dokter.

Ik ben samen met Leah terug naar het hotel gelopen. Daar ben ik even in bed gaan liggen. Alweer was Vincent wakker om 4 uur in de nacht dus hebben we even via FaceTime zitten kletsen. Ik wil ook een keer met mijn beste vriendinnetjes Per en Kar FaceTime alleen die zijn helaas nooit om 4 uur s’nachts wakker. Haha, grapje! Ik kreeg op mijn kop dat ik in mijn blogs altijd heb over appen en FaceTime met Vin, maar niet met hun. We moeten even een geschrikte tijd vinden en dan moeten wij ook even FaceTime. Na het FaceTimen met Vin ben ik gaan douche en terug mijn bed in gegaan. De rest van de groep ging vanavond uit, ik had ook graag mee gewild maar misschien beter als ik even rust neem. Morgen is er weer een dag. Ik ben als een blok in slaap gevallen.

Liefs, Suus

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade