Lopen naar Tortuga Bay omdat de boot te duur was

20 februari 2020 - Puerto Ayora, Ecuador

26 december 2019

Heyy,

Vandaag stond ik rond een uur of 9 op zodat ik om half 10 bij het ontbijt kon zijn. Alleen toen ik daar aankwam bleek het ontbijt maar tot half 10 te zijn. Gelukkig mochten we nog snel gaan zitten en kregen we een broodje met was jam en ei enzo. Langzaam kwamen er steeds meer van ons binnen want niemand wist dit. We hebben besproken wat iedereen ging doen vandaag. Edwin zou met een klein groepje naar een standje, poker Tortuga Bay. Dit zou een heel mooi standje zijn. Nou was ik het een beetje zat met dat lopen dus ik zou samen met Jay en Shirley de boot pakken die volgens Edwin heel goedkoop zou zijn. Alleen dan moesten we wel rond een bepaalde tijd daar zijn. Ashley zou samen met Tim daar heen hardlopen. Ze hadden mij hun spullen gegeven omdat ik met de boot ging en het makkelijk mee kon nemen.

Nadat ik al mijn spullen had zijn Shirley, Jay en ik naar de haven gelopen was ongeveer 20 minuten lopen was. Daar zijn we opzoek gegaan naar de boot die we konden pakken naar Tortuga Bay. We werden van hot naar her gestuurd en uiteindelijk kwamen we bij een balie die dit zou regelen. Het enigste was, het koste 20 dollar om daar met de boot heen en terug te gaan en deze zou pas over 45 minuten gaan. Nou ik wist het toen wel, ik ga we lopen... omdat niemand van ons echt de weg wist zijn we ongeveer de kant op gelopen waar we dachten dat we heen moesten. We liepen een beetje verkeerd maar uiteindelijk hebben we het begin van het pad gevonden. Ze zeiden dat dit een recht pas was naar het strand. Nou dat recht klopte wel maar het pad ging stijl omhoog en stijl naar beneden. Na een 30 minuten lopen kwamen we aan op het strand. Het eerste strand daar was het niet mogelijk om te zwemmen vanwege de sterke stroming. We zijn doorgelopen naar het andere strandje en daar kwamen we de groep tegen. Iedereen zei “waarom duurde dat zo lang?!”, dus wij uitleggen dat we niet met de boot waren gegaan omdat dat niet in ons budget lag. We hebben even op het strand gezeten en gekletst. Na een klein uurtje had iedereen het wel weer gezien. We hebben onze spullen gepakt en zijn dezelfde weg weer terug gelopen.

Eenmaal in het dorpje zijn we terug gegaan naar het restaurant van gister. Ze hadden namelijk een vegan pasta pesto die ik heel graag wilde proberen. Normaal ben ik niet zo van de vegan of vega maar op zijn tijd wat minder vlees eten is denk ik wel goed. De pasta was heel lekker en ik heb daarnaast twee fruit smoothies besteld die er heel goed in gingen. Na het eten zijn we terug gelopen naar het hotel. Daarna heb ik even contact gehad met het thuis front. Ik ben toen zelf nog even het dorpje in gelopen om wat souvenirtjes te kopen. Natuurlijk niet te veel want ik moet er nog heel lang mee sjouwen. Het is op dit eiland prima om alleen rond te lopen vanwege de hoeveelheid toeristen. Nou zeggen ze dat het hoogseizoen is en dat alles uitverkocht is en volgeboekt is alleen heb ik helemaal niet zo veel toeristen gezien. Terug in het hotel heb ik mijn bikini aan getrokken en ben ik even gaan zwemmen. Niet heel lang want zo veel tijd had ik niet voordat we moesten verzamelen voor avond eten. Na het zwemmen ben ik meteen de douche in gegaan, toen kleding aan getrokken en naar beneden gegaan voor avond eten.

Edwin nam ons mee naar een straat met allemaal restaurantjes. Het leuke was overdag waren we door deze straat gelopen en zag het er niet heel bijzonder uit. Alleen nu stond de hele straat vol met tafels en stoelen en kon je er amper doorheen lopen. Edwin had voor ons gereserveerd bij een restaurant, geen idee hoe het heten maar heel bijzonder was het niet. Ik had gekozen voor een vegetarische burrito en een Spa rood. Na het eten ben ik met de groep terug gegaan naar het hotel. Morgen moeten we weer vroeg op want we gaan terug naar het vaste land. In het hotel heb ik al mijn spullen ingepakt zodat ik dat morgen ochtend niet hoef te doen. Daarna ben ik gaan slapen.

Liefs, Suus

Van reisblog naar fotoboek