Onderweg naar Zimbabwe

29 juli 2017 - Kariba, Zimbabwe

29 juli 2017

Om half 6 ging de wekker en Kar had alweer een goede dag. Ze was gewoon zo snel, als ik een stoel had was ik er vanaf gevallen. Nadat alles ingepakt was en de backpacks in de truck zaten zijn we gaan wachten op het ontbijt. Ik had twee broodjes met pindakaas, een fruitsalade en een kopje thee. Na het ontbijt zijn we om 7 uur de truck in gestapt en de weg op gegaan. Ik heb eerst mijn boek geprobeerd te lezen, dit lukte helaas niet. Toen heb ik een hele tijd naar buiten gekeken en genoten van het mooie landschap. Uiteindelijk is het me toch nog gelukt om in slaap te vallen. Na een stuk reiden kwamen we aan bij de grens van Zambia. Hier moest iedereen weer een mooie stempel krijgen om het land in te mogen. Daarna de truck weer in en de grens over gereden tussen Zambia en Zimbabwe. We reden over een hele grote stuwdam, deze hield het water van Lake Kariba tegen. Na het oversteken van de stuwdam kwamen we aan bij de grenscontrole van Zimbabwe. We mochten weer een mooi papiertje invullen, wat een onnozel iets. Ik heb besloten om een VISA te nemen met dubbele ingang, deze was 45 dollar. Dit houd in dat ik uit en in Zimbabwe mag zonder dat ik opnieuw voor een VISA hoeft te betalen. Ik wil namelijk graag de Devils pool zien bij de Victoria Falls alleen daarvoor moet de naar de kant van de waterval en dat is Zambia. Aangezien wij verblijven in Zimbabwe moet ik ook weer terug. Met een dag VISA van Zambia en een dubbel VISA van Zimbabwe kan ik dus mooi heen en weer. Ja, snap je het nog? Ik Zimbabwe aan gekomen kwamen we meteen een aantal zebra’s tegen die gewoon even over de weg liepen. Nog geen 2 minuten rijden en we waren bij onze boot. We gaan met ze alle 2 dagen verblijven op een huisboot in Lake Kariba. Dit is echt super gaaf, want we hebben de boot helemaal voor onszelf en met kok. Eenmaal op de boot heb en we de kamers verdeeld en zijn we het meer op gevaren. Ik lig op de kamer met Karlijn en Donna. De boot is uiteindelijk ergens aangemeerd. Het is hier een natuurpark en het was niet de bedoeling dat we van de boot afgaan. Er leven hier krokodillen, nijlpaarden, leeuwen, hyena’s, gewoon alles wat je niet wil tegenkomen. Rond 4 uur kwam onze lunch war bestond uit een broodje met worst en een salade. We hebben de hele middag gekletst, gegeten, gedanst en gedronken. We hebben het zo leuk gehad. De zonsondergang was weer oogverblindend. Rond 8 was het avond eten en de meeste van ons waren al aardig dronken en zijn na het eten naar bed gegaan. Donna, Karlijn en ik zijn om 11 uur afgehaakt en naar bed gegaan. Toen we eenmaal in bed lagen hoorde we allemaal dieren geluiden, dit bleek een nijlpaard te zijn nog geen 20 meter bij ons vandaan. Ik ben lekker gaan slapen met het geluid van nijlpaarden en vogeltjes op de achtergrond.

Liefs,
Suus