Safari door Ngorongoro

14 juli 2017 - Ngorongoro Crater, Tanzania

14 juli 2017

Toen we vanochtend wakker werden had kar weer wat rond de tent horen lopen. Dit bleken water buffels te zijn en toen begreep ik uiteindelijk ook alle poep. Vandaag moesten we om 5 uur op zodat we om 6 uur klaar waren voor het ontbijt. Toen het iets lichter werd was het mooie uitzicht te zien over de krater. De wolken hingen over de rand van de krater dit was heel gaaf om te zien. Na het ontbijt zijn we de auto in gestapt en naar de krater gereden.
De weg naar beneden was enorm stijl. We stonden dan ook aardig ik de file door alle jeeps die ook naar beneden wilde. Toen er op een gegeven moment een aantal jeeps stil stonden en aan het wijzen waren zag ik dat er 6 leeuwen aan kwamen lopen. Maar wat het nog spannender maakte was de water buffel die in zijn eentje 200 meter verderop stond. Toen de waterbuffel de leeuwen zag heeft hij het op een rennen gezet. Ongeveer 100 meter verder stopte hij en keek achterom om te kijken waar de leeuwen waren. De leeuwen hadden volgens mij geen honger want er zat totaal geen vaart in. Omdat dit zo een half uur verder ging hebben we een naam voor ons team verzonnen, we heten “The lion fart”. Omdat we toen zo op dreef waren hebben we de buffel maar meteen Brad The Buffalo genoemd. Het is misschien heel gemeen dat ik dit zeg maar ik wilde eigenlijk best wel dat Brad werd opgegeten door leeuwen. Gelukkig voor Brad is hij ontkomen aan de leeuwen en leeft hij nog lang en gelukkig. De leeuwen hebben we nog even verder gevolgd de bosjes in.
Na een korte plaspauze zijn we doorgereden de krater in. Ik wilde heel graag een neushoorn zien dus dit was mijn doel van vandaag. We hebben eerst hele stukken gereden. Uiteindelijk zijn we gestopt op een berg en hebben met verrekijkers gezocht naar neushoorn, die we uiteindelijk niet konden vinden. We zijn verder gaan rijden en kwamen bij een grote kudde waterbuffels uit. Op dat moment kreeg de andere jeep een lekken band. Deze moest verwisseld worden dus onze chauffeur heeft daarbij geholpen. Wij moesten de wacht houden om te kijken of er geen leeuwen of waterbuffels aankwamen. Toen de band verwisseld was hebben we ons aangesloten bij een grote groep wachtende jeeps. Wat bleek nou, er liep een waterbuffel alleen. Deze buffel werd opgewacht door een hongerige leeuw. Nou wat een spektakel. Stiekem hoopte ik dat hij werd opgegeten want die leeuwen zijn toch een partij lui. De waterbuffel is net aan ontkomen aan de leeuw. Maar wat toen gebeurde had ik niet verwacht. De hele kudde met waterbuffels ging achter de leeuw aanzitten. De leeuw is enorm hard weg gerend een heeft zich in een boom verschuild. We zijn verder gereden en hebben nog heel veel dieren gezien. Uiteindelijk hebben we geen neushoorn meer gevonden, helaas. We zijn toen terug gereden naar de camping en hebben daar geluncht. Na de lunch zijn we de jeep weer in gestapt en reden we weer terug naar de camping in Arusha. De weg naar beneden was kronkelig, hobbelig en stijl. Je kan wel begrijpen dat ik toen we beneden waren kots misselijk was. Eenmaal op de camping in Arusha onze spullen uit de auto gehaald en gewacht op de auto met tenten. Toen deze er eenmaal was hebben we onze tent opgezet en zijn we naar heg avond eten gegaan. Ik heb echt zo lekker gegeten. Het was kip van de BBQ met groente en andere dingen. Na het eten snel alle spullen gepakt voor het douche, dit kon ik namelijk echt gebruiken. Ik heb zo intens genoten van de douches, ze waren namelijk warm. Gewoon warme douches, dat is echt iets wacht ik heel hard nodig had. Ik voelde me zo vies dat ik alles twee keer had gedaan. Terug in de tent heb ik mijn backpack opgeruimd en alles klaar gelegd voor morgen ochtend. Daarna zijn we lekker gaan slapen. Morgen vertrekken we naar Dar el Salaam dus dat wordt weer een stukje rijden.

Liefs,
Suus

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo:
    14 juli 2017
    Ach Susie wat heb jij een verschrikkelijk leven.