De schildpadden achtervolging

17 augustus 2018 - La Saline-Les-Bains, Réunion

Hallootjes,

Vandaag stond de wekker vroeg, met vroeg bedoel ik ook echt vroeg. We moesten om half 6 ons bed uit, we hebben gedoucht, onze spullen gepakt en zaten om 6:20 in de lobby van het hotel. We werden weer stipt op tijd opgehaald door Helilagon.

Eenmaal bij de vertrek plek moesten we weer wachten op het weerbericht. Helaas was het weerbericht weer slecht, het was niet mogelijk om de vulkaan te zien maar de Trou de Fer konden we wel zien. We kregen de keus om weer een andere vlucht te boeken voor een lagere prijs of de vlucht weer om te boeken naar een andere dag. We hebben toen maar gewoon gekozen voor een goedkopere vlucht, dan maar geen vulkaan. We werden omstebeurt geroepen om te betalen. Vervolgens werden we door de piloot mee genomen naar de helikopter. Hij koos ervoor om mij en een ander meisje voor in te zetten. We zaten in totaal met ze 6e in de heli klaar om te gaan.

We vlogen de bergen in over Mafate, Cilaos, Salazi en de Piton des Neiges. Het was echt super mooi om te zien, de bergen hier zijn zo bijzonder. Daarna vlogen we naar Trou de Fer, nou dat was echt bijzonder. Had echt het idee dat ik in een film van Jurassic park was beland, alleen dan ontbreken de dino’s. Trou de Fer was heel mooi, allemaal watervallen die in een gat samen kwamen. Je zou het voor de gein even moet googelen. Daarna zijn we weer terug gevlogen over Cilaos, de bergen en richting de kust gegaan. Daar vlogen we over de Lagune die langs de kust ligt. Ook zagen we in het water nog een paar walvissen liggen. Na 35 minuten zijn we weer geland, de vlucht had van mij wel 10 keer zo lang mogen duren.

We zijn terug gebracht naar het hotel waar we nog mooi konden aanschuiven aan het ontbijt, dat hadden we namelijk nog niet gehad. Na het ontbijt hebben we onze bikini aan gedaan en hebben er een dagje strand van gemaakt. Ik heb eerst even bij geslapen en daarna ben ik mijn boek gaan lezen. Ik weet niet wat de zon vandaag had maar hij was extra fel. De eerste dag deze vakantie dat ik me heb verbrand, en goed ook. Mijn billen waren knal rood!

In de middag hebben Kar en ik de snorkels er bij gepakt en zijn we gaan snorkelen. Aan de kust van de zuid kant van Réunion ligt een Lagune, en laat nou net ons hotel daar zitten. Er zitten allemaal koraalriffen en leuke visjes. We hebben even liggen snorkelen toen ik opeens een vet grote schildpad zag zwemmen. We hebben toen de achtervolging in gezet en zijn hem achterna gezwommen. Na een tijdje baalde ik er van dat ik mijn Go Pro niet bij mij had. Ik heb Kar de opdracht gegeven de schildpad te volgen en ik ben als een gek naar de hotel kamer gerend. Eenmaal terug met de Go Pro ben ik het water in gevlogen om Kar te vinden. Nou Kar vinden was niet lastig want die zat weer te klunzen met haar snorkel. Dus ik vraag aan Kar waar de schildpad is zegt ze,”ja die ging in eens vet snel zwemmen en ben ik kwijt geraakt, ik kon niet zo hard!”. Kar, je had een taak. 1 taak. Dat was het volgen van een schildpad… We zijn daarna opzoek gegaan naar de schildpad maar hebben hem niet meer kunnen vinden. Wel hebben we heel hard moeten lachen om de zwarte zeewormen (naja zeekomkommers, maar ze lijken meer op wormen). We waren elke keer zo bang dat we op een zouden gaan staan. Nu achteraf vragen we ons best wel af wat er zou gebeuren als je er op zou gaan staan.

We hebben aan het einde van de middag een Paddle board gehuurd en zijn gaan suppen. Ik zat achterop en Kar ging paddelen. Dit was natuurlijk weer een geweldig aanzicht om te zien. Halverwege zijn Kar en ik omgeruild en ben ik gaan staan. We hebben enorm hard gelachen want Kar probeerde mij er vanaf te krijgen en dat lukte bijna. Na een uurtje suppen hebben we nog even op het strand gezeten en zijn we daarna naar de kamer gegaan. Ik heb gedoucht en me van top tot teen volledig ingesmeerd met after sun, vandaan ben ik echt goed verbrand. Nadat we wat kleding aan hadden gedaan zijn we gaan lopen naar de Thaï run waar we weer Thais hebben afgehaald. Toen we terug liepen langs de Italiaan besloten we ook nog pasta te halen. We hebben op de hotel kamer heerlijk genoten van de pasta, loempia’s, saté stokjes en wijn. Jaa die combinatie was echt klasse.

Onder het eten zaten Kar en ik na te praten over de dag en kwamen opeens uit op Trou  de Fer. We baalde er namelijk wel van dat we deze niet beter hadden kunnen zien. Na wat Google werk van Kar bleek dat er een loop route is naar de watervallen toe. En die loopt routes begon precies in het plaatsje waar wij een hotel hadden en we niet zo goed wisten wat we er moesten doen. Nou achteraf bleek dus dat we Trou de Fer hadden kunnen bezoeken. Kar en ik baalde echt als een stekker en zaten er zelfs over te denken om morgen heel vroeg op te staan en hem dan te lopen. We hebben uiteindelijk wat advies gevraagd van Remco en onze lokale vertegenwoordiger op het eiland. Uiteindelijk hebben we toch besloten in het hotel te blijven. Na het eten zijn we ons in gekropen en gaan slapen. Morgen is onze laatste dag en in de avond zullen we terug vliegen naar huis. Ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem hoop dat air France gaat staken zodat we hier wat langer kunnen blijven.

Liefs,
Suus

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade