Strandjes hoppen

14 augustus 2018 - La Saline-Les-Bains, Réunion

Haaay,

Vandaag stonden we om half 10 op. Hebben snel onze sloeber outfit aan getrokken en zijn naar het ontbijt gelopen. Tot onze verbazing was deze dicht, we begrepen er helemaal niks van. We zijn toen maar terug naar de kamer gelopen waar we verder zijn gegaan met onze koffer pakken. Om 11 uur waren we helemaal ready to go en zijn de auto in gestapt. Onze eerste stop was de bakkerij in het dorpje waar we een broodje hebben gehaald. Broodje wat ik had gekozen was echt super lekker, zo’n rondje met rozijnen en glazuur. Weet je dan wat ik bedoel?  Daarna zijn we aan de 400 haarspeld bochten naar beneden begonnen.

Onderweg naar beneden kwam Kar op het idee om naar een strand te gaan. We vonden Plage de l'Etang-Salé, dit is een vulkanisch strand en heeft dus zwart zand. Kar was niet zo onder de indruk, ze had het strand zwarter verwacht. Het zwarte zand was wel leuk maar deed pijn aan je voeten. Zwart trekt warmte aan en wanneer dan het zonnetje er op staat kan je maar beter je schoenen aan houden of heel snel lopen. Ook dit keer konden de haaien theorieën niet ontbreken. We zagen een lifeguard lopen en Kar kwam het idee om hem is te vragen naar haaien. Helaas heeft ze het niet gedaan, anders had ik nog harder gelachen dan ik al deed.

Toen we even op dit strand hadden gelegen vond Kar het tijd om weer te verkassen en een ander strand te zoeken. We zijn naar een dorpje verder op gereden en hebben daar op het strand onze handdoeken neergelegd. Ik heb mijn boek verder gelezen en ben opzoek gegaan naar schelpjes. Na een tijdje was Kar het ook hier weer zat en zijn we weer weg gegaan. We zouden door rijden naar het hotel maar dat plan faalde toen Kar weer wat leuks zag. Het was een strandje met hele hoge golven, we hebben daar even gezeten en gekeken. Na wat foto’s zijn we door gereden naar het hotel. In dit hotel zullen we 4 dagen zijn en is dus ook het laatste hotel voordat we naar huis gaan.

Eenmaal aangekomen in het hotel kregen we onze kamer toegewezen. Na het verhuizen van onze spullen zijn we een rondje gaan lopen. We zijn geëindigd bij het strand waar we de zonsondergang hebben gekeken. Ook hebben we naar de golven zitten staren die hier zo groot zijn. Het zijn echt perfecte surf golven, ik zou spontaan willen surfen, ik kan het alleen niet. Daarna zijn we terug gelopen naar de kamer. Eenmaal langs de receptie kwam Kar met het idee om de receptioniste te vragen of we ergens haaien konden zien. Natuurlijk moest ik het vragen en die vrouw zat mij toch raar aan te kijken. Toen ik uitlegde dat een haai een grote vis was met scherpe tanden begreep ze het, maar ze keek mij nog steeds aan alsof ik gek was. Ook vroeg ik naar de prijzen van het avond eten, dit was een Creools buffet voor 42 euro per persoon. Nou toen ik Kar aan keek wist ik genoeg, wij gingen zeker niet in het hotel eten.

Op de hotel kamer zijn we opzoek gegaan naar leuke restaurantjes, en zijn uiteindelijk bij de Thai terecht gekomen. Rond een uur of 7, half 8 zijn we naar de hoofdstraat gelopen waar meerdere eet tentjes zaten. We vonden al snel de Thai, maar alles was gereserveerd. We hebben toen besloten om het mee te nemen naar de kamer en het daar op te eten. We hadden kip stokjes, loempia’s en rijst met Citroen kip besteld. Voor 16 euro waren we klaar, dat zijn meer mijn prijzen. Eenmaal in het hotel hebben we de fles wijn open gemaakt en zijn we gaan eten. Het eten was echt zo ongelofelijk lekker, ik denk dat we daar overmorgen weer eten.

Ook ben ik vandaag het slachtoffer geworden van muggen, en heb mijn eerste twee muggenbulten opgelopen. Nou bulten zijn het zeker, ze zijn zo groot. Je zou bijna zeggen dat ik de Piton des Neiges op mijn been heb zitten. Afgezien van de grootte, ze jeuken ook echt niet normaal erg. Zo erg dat het kruisjes zetten niet meer werkt en dat de after bite mijn beste vriend is geworden. Niet dat dat werkt maar het gaat om het idee.

We hebben tot half 11 moeten luisteren naar een bandje dat stond te spelen bij het creoolse buffet. Kar en ik hadden al gezocht naar dingen die we naar beneden konden gooien want het klonk echt nergens naar. Nadat dit bandje eindelijk klaar was werd kei hard de muziek aan gezet. Normaal vind ik dat niet zo erg, maar zet dan wel leuke muziek op. Niet van dat Franse geneuzel. Kar was inmiddels in slaap gevallen maar de muziek stond zo hard dat ik niet kon slapen. Ik plaats daarvan ben ik maar mijn boek gaan lezen. Rond een uur of 1 werd Kar weer wakker van de muziek, ik was ook nog steeds wakker. Kar was het meteen zo zat dat ze een trui heeft aangetrokken en naar de receptie is gelopen. Kar was echt op oorlogspad. Eenmaal terug vroeg ik om haar verslag van avontuur naar de receptie. Nou hier komt die;
Suus: “En Kar vertel!”.
Kar: “Nou ik ging dus naar die receptie en vroeg hoe lang dat feestje nog ging duren.”
Suus: “Hoe vroeg je dat dan?”
Kar: “I have a question, what time is this party going to end?”
Suus: “Hahahaha”
Kar: “ Waarop die man zei dat het feestje dus helemaal niet hier was!”
Suus: “HAHAHAHAHA!”
We hebben nog even zitten schelden op de buren die een huisfeestje en een hele slechte muziek smaak hadden. Al gauw ben ik weg gevallen.

Liefs,
Suus

1. Marjon:
    16 augustus 2018
    Kar! Die receptie act! Top. Ik zie het helemaal voor me. Heerlijk. Ik ga er wel even wat van zeggen. Hoppa. Top