Terug naar Quito

20 februari 2020 - Quito, Ecuador

27 december 2019

Hola,

Vandaag stonden we op rond een uur of 7, heb in me aangekleed en ben ik naar het ontbijt gegaan. Ik heb snel wat gegeten omdat ik iets te laat was. Daarna heb ik mijn spullen gepakt uit de kamer en moesten we wachten op de bus die rond 8 uur voor ons klaar zou staan. We zijn de bus in gegaan en het was vanaf daar een uur rijden naar het vliegveld. Dat zou je niet verwachten maar blijkbaar is het eiland groter dan verwacht. Het vliegveld ligt op een klein eilandje naast Santa Cruz. Edwin heeft ons begeleid tot het vliegveld en ons daar geholpen met inchecken. Daarna hebben we afscheid van hem genomen. Ik ga zijn “Hola chicka’ss” heel erg missen. Het vliegveld stelde niks voor, wat winkeltjes en twee eet tentjes. Ik heb ergens nog een tosti gehaald want ik had nog best wel trek. Daarna was het tijd om naar het vliegtuig te gaan.

Ik vond de Galapagos eilanden heel vet om te zien. Wel heel anders dan je denk dat het er uit ziet. Als je tropisch eilandje verwacht vol met palmbomen dan zit je goed fout. Het is vooral veel vulkanische stenen met veel iguanas en zeeleeuwen. Vooral de combinatie van die verschillende dieren en de natuur vond ik heel vet om te zien. Ik vond Isabela eiland het leukst, het was heel rustig en de kust vond ik heel mooi. Het eiland Santa Cruz was 100% het toeristisch, hier vind je de meeste souvenir winkeltjes en restaurantjes. Als je zeeleeuwen wil zien moet je zeker naar San Cristóbal, dit eiland stikt van de zeeleeuwen. Ik denk wel dat ik nog is terug zou gaan maar dan zou ik wel graag meer eilanden willen zien.

De eerst vlucht naar Guayaquil was vrij kort. Ik heb voornamelijk geprobeerd om mijn blog bij te schrijven want ik loop al een aantal dagen achter. Gelukkig konden we in het vliegtuig blijven zitten en gingen er alleen wat mensen uit en kwamen er wat mensen bij. De tweede vlucht naar Quito was ook kort en ging heel snel. Op het vliegveld van Quito ben ik snel naar de wc gegaan en toen heb ik mijn tas gezocht. Gelukkig is die makkelijk te vinden dankzij de knal gele flightbag die ik van Karlijn kon lenen. Op dit vliegveld stond iemand op ons te wachten die ons terug bracht naar de stad. Het was van het vliegveld nog 45 minuten rijden terug naar het hotel.

In het hotel heb ik een kamer toegewezen gekregen. Weer een voor mezelf wat ik heel fijn vond. Ik heb daar mijn spullen gedropt en snel wat warmers aangetrokken. Daarna ben ik terug naar de lobby gelopen. Ik ga met Shirley, Jay en Ryan naar de top van de berg waar Quito aan ligt. We hebben een Uber genomen naar de kabelbaan en we moesten aardig opschieten voordat de zon onder ging. De kabelbaan gaat naar de top van de berg die een hoogte heeft van 4200 meter. Boven op de berg was het ook best wel een stuk kouder dan beneden en daar had ik mij dan weer net niet voor gekleed. Het uitzicht vanaf de berg was heel erg mooi en we zaten net boven de wolken. Was heel cool om te zien, zeker omdat de lucht helemaal paars/roze kleurde. We hebben wat foto’s gemaakt en zijn daarna weer terug naar beneden gegaan. We hebben vanaf daar weer een Uber laten komen en zijn terug gegaan naar het hotel.

Daar hebben we de rest van de groep bij elkaar geraapt en zijn we richting crêpes and wafels gelopen. Ik heb daar in Medellín ook gegeten en dat was heel lekker. Toen we daar aankwamen kregen we een tafel en de kaart. Alleen toen kwamen we tot de conclusie dat we hier niet konden eten. We hebben twee mensen in de groep met eet voorschriften, een is vegan en de ander is lactose intolerant en kan niet tegen ui en andere dingen. Dus een plek met wafels en crêpes gaat hem dan zeker niet worden want als ergens melk in zit is dat het wel. We zijn toen richting het centrum gelopen en daar heeft Terry een restaurant gevonden wat er wel leuk uit zag. Het was een Mexicaans restaurant waar ik natuurlijk niks anders kon dan taco’s bestellen. Ook nam ik een happy hour mojito’s omdat de rest ook aan de happy hour zou gaan. Alleen de happy hour was 3 mojito’s voor de prijs van 2. Blijkbaar hadden de andere dit ook besteld maar zij deelde de drankjes met ze 3e, en ik had nu 3 drankjes voor mezelf... dat was achteraf een beetje veel aangezien ik niet zo heel veel zin had in een dronken avond. Ik heb gelukkig en paar drankjes weg kunnen geven. De taco’s waren echt enorm lekker, ik had er zo nog 10 kunnen eten. Mensen die mij kennen weten dat ik daar geen grap over maak, mijn maag lijkt soms net een zwart gat. Na het eten wilde een aantal nog uit gaan. Ik had daar alleen echt geen zin in, ik was moe en wilde graag terug naar het hotel. Met een aantal ben ik terug gelopen naar het hotel.

In het hotel ben in naar mijn kamer gegaan en heb ik even gedoucht. Daarna heb ik mijn tas volledig ingepakt want morgen moet ik weer wisselen van hotel. Daarna ben ik in mijn bed gaan liggen, ik kan wel wat slaap gebruiken.

Liefs, Suus