Slapen onder de sterren

20 augustus 2017 - Spitzkoppe, Namibië

20 augustus 2017

Vandaag moesten we vroeg op omdat Kar in de kook groep zat. Ik heb rustig mijn ding gedaan en daarna met hulp van Nash de tent afgebroken. Het ontbijt was heel lekker, gebakken fruit met yoghurt. Om 8 uur zaten we weer met ze allen in de truck voor een hele dag reizen. Namibië heeft echt een waanzinnig landschap, van savanne tot aan rotsen of woestijn. Het is allemaal geweldig mooi om te zien. We zijn ergens aan de kant van de weg gestopt om te lunchen, een lekker broodje kaas en een pak melk. Hollandser dan dat kan bijna niet. We hebben daarna weer wen heel stuk afgelegd tot we rond 4 uur aankwamen bij de Spitzkoppe. We zaten weer is in de onbewoonde wereld zonder water en elektriciteit. Ik heb besloten om onder de sterren te gaan slapen dus dat scheelde weer een tent opzetten. Omdat we tijd over hadden zijn we een rots beklommen en hebben we foto’s gemaakt en de zonsondergang gekeken. Toen het donker was zijn we met een groepje op de rots gaan liggen en hebben we sterren gekeken. Je kon soms zelfs satellieten zien, of het echt satellieten zijn, geen idee, dit werd mij verteld. De melkweeg was ook heel goed zichtbaar en de vallende sterren ontbraken zeker niet. Het eten was rond 8 uur klaar en ik heb weer is heerlijk gegeten. Daarna hebben we alles klaar gelegd om buiten te slapen. Onze slaapmatjes liggen op een groot zijl bij het kampvuur. Donna en Karlijn waren wen beetje bang en die liggen in een tenten van muggengaas. Samen met Azza, Jess, Lyma, Ian en Sue sliepen we buiten. Het was echt ongelofelijk mooi. Ik heb nog even met Azza gekletst tot ik in slaap viel.

Liefs,
Suus

1. Kar:
    26 augustus 2017
    Het valt me wel op dat elke x als ik kook het eten super lekker is
  2. Angelique Veenhuizen:
    26 augustus 2017
    Wat een mooie verhalen Suus!! Heel veel plezier je laatste week!! Groetjes aan Donna!! Liefs Angelique