Kar is opzoek naar haaien

9 augustus 2018 - Petite-Île, Réunion

Hallo daar,

Weer een nieuwe dag in het mooie Réunion. Vandaag stond de wekker om kwart over 8 zodat we om half 9 aan het ontbijt konden zitten. Dit lukte redelijk en na een stokbroodje met jam zijn we ons klaar gaan maken voor de dag. Vandaag gaan we weer rijden naar een ander plaatsje, genaamd Petite Île. We nemen alleen niet de korte maar de lange route langs de kust. Rond een uur of 10 hadden we alle zooi weer ingeladen en zaten we in de auto. We zijn toen weer terug naar beneden gereden en hebben de hoofdweg langs de kust genomen.

Réunion staat niet alleen bekend om de mooie natuur maar ook om de hoeveelheid haaien aanvallen. Het is daarom ook verboden om bij sommige stranden te zwemmen of surfen. Op sommige plekken mag het wel, daar zijn netten geplaatst of is het een afgeschermd stuk zee. Kar wil al de hele vakantie haaien zien, maar echt de hele vakantie. Al vanaf dag 1 is ze op zoek! De eerste dag op het strand ging ze op zoek naar haaien tanden. Ook heeft ze al verschillende pogingen gedaan om mij als lok aas te gebruiken, maar mij krijgt ze echt niet de zee in. Zo ook vandaag toen we langs de kust reden zat ze de hele tijd, “Zie je haaien?”. Vraag mezelf soms echt af of alles nog wel goed met haar gaat. Natuurlijk hebben we nog geen één haai gezien.

De hoofdweg langs de kust was een mooie route om wat meer van het eiland te kunnen zien. We zijn gestopt bij een waterval waar we even wat foto’s hebben gemaakt. Daarna zijn we door gereden en kwamen al snel uit bij de lava stromen van Piton de la Fournaise. De vulkaan ligt dicht bij de oost kust van het eiland. Wanneer er een uitbarsting is zullen de lava stomen aan de kust kant naar beneden komen. Het was een hele bijzondere overgang, van groen, palmbomen en andere tropische planten naar zwarte lava stromen waar bijna niks groet. Bij verschillende lava stromen stonden bordjes met uit welk jaar de lava stroom was. Je had ze uit 2002, 2007 en ga zo maar door. Na een kleine stop voor wat foto’s zijn we doorgereden.

Als we aan het rijden zijn zit Kar achter het stuur, omdat zij de enigste is die we hebben aangeven als bestuurder, en ik ben de DJ. Nou als ik DJ ben dan weet je waarschijnlijk wel wat Kar en ik de hele dag horen, de meest foute nummers! Van K3 tot de High school Musical, van Frans bouwer tot Jody Bernal je hoort het allemaal. We hebben ook een vakantie liedje, Surf – Bam Bam Papi, Lucci, Fano. Als ik die aan zet gaat het volume knopje meteen naar maximum toe.

Onderweg kwam ik een heel mooi strandje tegen waar we echt heen moesten. We besloten eerst boodschappen te gaan doen en zijn naar de Carrefour gereden wat een dorpje verder op lag. Daar hebben we boodschappen gehaald en meteen eten voor vanavond. Toen zijn we terug gereden naar het strandje, waar we op de parkeerplaats ons weer heel charmant hebben omgekleed. Het strand waar we waren heet Grande Anse, en is echt super mooi. Palmbomen, grote golven en wit zand. Helaas kunnen we hier niet in de zee zwemmen vanwege de haaien.

Toen we eenmaal een mooi plekje hadden gevonden hebben we eerst even een stokbroodje gegeten. Toen kwam Kar weer met een haaien zoektocht, ze is een paar keer op een neer langs het stand gelopen opzoek naar haaien tanden. Ze kwam nog met een heel “bijzonder” plan om haaien te kunnen zien. Dat verhaal zal ik jullie besparen. We hebben op het strand een paar uurtjes heerlijk genoten van de zon. Ik heb mijn boek uitgelezen en weer een nieuwe begonnen en Kar is haar serie gaan kijken. We zouden eigenlijk op het strand eten maar nadat de zon achter de berg verdween zijn we onze spullen gaan inpakken en richting het hotel gegaan.

Het hotel lag nog geen 15 minuten verderop en we kregen bij aankomst onze kamer toegewezen. We hebben toen ons avond eten klaar gemaakt wat bestond uit hapjes, pasta salades, broodjes met smeersels, je snapt wel wat ik bedoel. Na het eten hebben we nog even zitten kletsen onder het genot van een fles wijn. Toen lekker ons bed ik gekropen want we moeten er morgen weer vroeg uit. We gaan namelijk van watervallen af springen.

Liefs,
Suus