De reis kan beginnen!

3 augustus 2018 - Parijs Cdg, Frankrijk

Hey,

Daar zijn we weer. Het is 3 augustus en dat betekent dat Kar en ik vandaag vertrekken naar La Réunion. Om half 6 ging de wekker toen snel nog de laatste spullen in mijn koffer gedaan. Daarna de auto in gesprongen want mama was alweer te ongeduldig en stond te wachten waar ik bleef. We hebben Kar opgepikt van huis en zijn gaan rijden naar België.

Onze reis naar Réunion is echt een ramp maar dit was de goedkoopste optie. Tja, als arme student moet je wat. We gaan dus met de auto naar Brussel. In Brussel zullen we de trein pakken naar Parijs Charles du Gaulle. Nou als je denkt dat we er dan bijna zijn heb je het goed fout. Vanaf Parijs CDG moeten we een bus pakken die ons naar Parijs Orly brengt en vanaf daar zullen we met het vliegtuig naar Réunion vliegen. Ja ik weet precies wat jullie denken, waar begin je aan? Nou dat dacht ik dus ook maar voor 500 euro minder neem ik wel even de toeristisch route, haha!

We kwamen rond 9 uur aan in Brussel, veel te vroeg natuurlijk want onze trein ging pas om 12 uur. Het was gelukkig mogelijk een trein eerder te pakken, deze ging om half 11. We zijn even wat eten gaan halen en toen opzoek gegaan naar spoor 4. We moesten nog even wachten en hebben de tijd gedood met een aantal potjes uno. Rond 10 over 10 kwam de trein aan rijden en kon de zoektocht naar onze stoelen beginnen. Nou wat was dat een ramp. Nergens stond duidelijk aangegeven in welke coupe we zaten. Toen we eindelijk zaten kwam een man ons vertellen dat we op zijn plek zaten, nou toen was ik er echt helemaal klaar mee. We zijn nog een paar op en neer met koffer en al de trein door gelopen en hebben uiteindelijk onze plekken gevonden. De rit van Brussel naar Parijs was ongeveer 2 uur en ik ben na vertrek al snel in slaap gevallen.

Ik werd opeens wakker gemaakt door Kar met het nieuws dat we snel onze spullen moesten pakken want we waren op Parijs CDG. Daar hebben we vrij snel de plek gevonden waar we op de bus konden stappen. Dus bus reis van CDG naar Orly was ongeveer een uur. Onderweg hebben we nog een glimp kunnen opvangen van de Eiffeltoren die in de verte zichtbaar was. Eenmaal op Orly zijn we naar vertrek hal 3 gelopen om onze koffers te droppen. Ik vond Fransen op zich altijd wel een ‘okey’ volk, maar echt wat zijn zij ongelofelijk arrogant. Vooral op het gebied dat ze maar Frans tegen je blijven lullen terwijl je al 100 keer hebt aangegeven dat je er geen hol van begrijpt. Naja na heel wat frustraties hebben we onze koffer kunnen droppen en zijn we door de controle heen gegaan. Afgezien van alle frustraties moet ik zeggen dat ik wel positief verrast was over hoe deze rare connectie overstap geregeld is. We hebben overal netjes de tickets voor gekregen en werd daarbij goed geholpen, dat is dan weer een pluspuntje!

Achter de Douane heb ik even een luchtje gekocht en wat eten, want dat had ik echt heel hard nodig. We hebben ongeveer 1,5 uur moeten wachten tot we mochten boarden. Eenmaal in het vliegtuig kwamen Kar en ik er achter dat we helemaal niet naast elkaar zaten, eindelijk een rustige vlucht!  Haha, normaal moet ik altijd aanhoren dat ik saai ben omdat ik al lig te slapen voordat we zijn opgestegen. Om 6 uur gingen we de lucht in en hadden we een vlucht van 11,5 uur voor de boeg. En ja ook dit keer sliep ik al voordat we de lucht in waren! Na het avond eten en film kijken ben ik als een blok in slaap gevallen. We zullen morgen ochtend aankomen in Réunion waar het twee uur later zal zijn dan in Nederland.

Liefs,
Suus

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjon:
    5 augustus 2018
    Ha meiden, wat leuk weer die reisblog. Dus jullie hebben Parijs niet eens kunnen beleven alleen vanuit de bus of trein. Wow.
    Maarrre het sloot op zich allemaal goed aan. Wat heerlijk Suus dat je zo makkelijk slaapt. Zeker op zo'n lange vlucht.