Opzoek naar watervallen

7 augustus 2018 - La Plaine-des-Palmistes, Réunion

Haay,

Vanochtend stond de wekker om kwart voor 7. Kar was gister zo verstandig om tegen het lieve vrouwtje te zeggen dat we om 7 uur kwamen ontbijten. We hadden wat moeten met uit bed komen en zaten om 10 over 7 aan tafel. Na een ontbijt wat bestond uit stokbrood met jam en een kopje thee zijn we terug naar ons bed gegaan. Ik ben helaas niet meer ik slaap gevallen maar Kar wel.

Rond 9 uur ben ik uit ben gekropen en ben ik alvast mijn spullen gaan inpakken. Ook moesten we nog wat dingen regelen, zoals een wie betaalt wat aanmaken en excursies boeken. Je kan op het eiland verschillende excursies doen, wij hebben gekozen voor de helikopter vlucht, walvissen spotten en canyoning. De excursies zijn best wel duur vooral de helikopter vlucht, daar betaal je gewoon 320 euro voor 55 minuten. Mijn bankrekening gaat dat zeker weten niet leuk vinden. Maar ik weet bijna wel zeker dat het de moeite waard is als ik de natuur hier zie.

Nadat Kar uitgesnurkt was hebben we alle spullen in de auto gegooid en zijn we weer gaan rijden. Vandaag hebben we een vrije dag, dus kunnen we zelf indelen wat we gaan doen. Aangezien het hier s’avonds zo koud is, en zeker op de Piton des Neiges, zijn we eerst even langs de Decatlon gegaan voor wat warme kleding. Nadat we daar geslaagd waren zijn we door gelopen naar de Carrefour voor wat eten.

Eenmaal in de auto hebben we besloten dat we opzoek gaan naar watervallen. De eerste die we vonden was Cascada Niagara. Het is een leuke waterval om te zien maar niet heel bijzonder, zeker als je de Niagara en Victoria falls hebt gezien. Na wat foto’s en wat eten hebben we ons op de parkeerplaats in onze bikini’s gehesen en zijn we het water in gegaan. Thuisvaccinatie heeft me gewaarschuwd voor een parasiet die vooral in stilstaan water kan voorkomen, watervallen vallen daar gelukkig niet onder. Naja, al zouden ze er wel zitten, hoe meer zielen hoe meer vreugd, hoop ik dan maar.

Na wat te hebben gedobberd en het keilen van steentjes zijn we weer de auto in gegaan. Langs de snelweg stonden borden van bezienswaardigheden en daar kwam me toch iets voor bij, daar moest ik gewoon heen. Het heet Takamaka en is een heel mooi uitkijkpunt, je zou het voor de gein even moeten googelen. Veder dan de plaatjes op Google ben ik ook niet gekomen want de weg hier naartoe was afgesloten voor werkzaamheden. Vervolgens hebben we ervoor gekozen om naar het volgende hotel te rijden. Dit hotel ligt in het plaatsje Plaine des Palmistes wat nog 30 mij rijden was.

Eenmaal aangekomen in het hotel zijn we op bed geploft en ben ik iets gaan doen waar ik heel erg goed in ben, slapen. We hadden ervoor gekozen om vanavond buiten de deur te eten dus rond half 7 werd ik wakker gemaakt door Kar. Ik heb mezelf warm aangekleed en we zijn de auto in gestapt. We hadden op internet al even zitten kijken naar restaurants maar dat was allemaal niet heel erg duidelijk. Na een kleine 10 minuten rijden kwamen we tot de conclusie dat werkelijk alle restaurants dicht waren… gewoon niks was open. We hebben uiteindelijk een snackbar gevonden waar we met wat gebarentaal een patatje hebben besteld. Er zaten daar ook een groep Franse mannen, die zo te ruiken al behoorlijk wat alcohol in hun lichaam hadden zitten. Ze zaten ons de hele tijd lastig te vallen en ik voelde me totaal niet op mijn gemak, toen bleek ook nog is dat die tent ging sluiten. Ik heb het patatje maar mee genomen en we hebben een mini sprintje getrokken naar de auto. Terug in het hotel hadden we de wijn van de dag daarvoor maar erbij gepakt en de restjes die we nog hadden liggen. Ik kan je vertellen, morgen eten we gewoon in het hotel. Na het eten ben ik mij klaar gaan maken voor bed.

Ik lag al een tijdje te slapen toen ik wakker werd van een heel hard geluid. Het klonk als een groep honden die aan het vechten waren. Ik dacht echt dat ze elkaar aan het afslachten waren, en dat precies voor onze kamer deur. Kar vertelde me dat het al een half uur bezig was. Gelukkig duurde het niet lang voordat ze weg gingen en ben ik weer in slaap gevallen.

Liefs,
Suus

1. Cees:
    8 augustus 2018
    Volgende keer ri Fiji denk ik?