Antilope park

1 augustus 2017 - Gweru, Zimbabwe

1 augustus 2017

Vandaag stonden we rond 6 uur op want om 7 uur stond het ontbijt klaar. We hadden als ontbijt een fruitsalade met yoghurt en müsli. Na het ontbijt kregen we de keus om naar de grotten te gaan die naast de camping lagen, dit koste maar 3 dollar dus dat heb ik gedaan. Moesten een klein stukje lopen om bij de grot te komen. In de grot was heel blauw water en er waren nog 3 andere routes, voor de 3 dollar was het zeker de moeite waard. Na de grot zijn we de truck in gestapt en gereden naar de supermarkt. Daar hebben we boodschappen gedaan voor het avond eten, wij hadden onze kook beurt vanavond. Ook moesten we voor 3 lunches zorgen wat wel wat lastiger was want er was niks te vinden. Nadat we boodschappen hadden gedaan heeft onze reisleider Nash afscheid van ons genomen want die gaat voor 2 nachtjes naar huis. We zijn de truck weer in gegaan en naar de plek Gweru gereden, waar Antilope park ligt. We kwamen hier al rond 3 uur aan en hebben onze tent op gezet. We kregen toen een hele presentatie over de dingen die je allemaal kon doen in antilope park. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om 3 activiteiten te doen en dit waren;
    Night encounter, je gaat dan s’nachts met een truck en twee leeuwen jagen op wilde dieren.
    Lion walk, wandelen met 3 leeuwen.
    Horse riding, paardrijden door het park. Doordat je op een paard zit kan je heel dicht bij de dieren komen.
Aangezien die presentatie nog al lang duurde waren we om 7 uur pas klaar en moest er nog snel gekookt worden. Eigenlijk moesten wij koken maar we hebben gewisseld met een andere groep want die hadden kip die niet lang meer kon liggen. Ik was heel blij dat we hadden geruild want ik had echt geen zijn in koken. Na het eten hebben we onze spullen gepakt om te gaan douchen. We hadden gehoord dat de douches heel warm waren, helaas was dit niet het geval toen wij gingen douchen. Het was hier s’nachts best wel koud dus ik ben met een lange broek, twee paar sokken en een shirt met lange mouwen gaan slapen.

Liefs,
Suus