Jagen met de leeuwen

2 augustus 2017 - Gweru, Zimbabwe

2 Augustus 2017

Vandaag hebben we uitgeslapen tot een uur of half 9 en zijn om 9 uur naar het ontbijt gegaan. Daar was de man aan wie we onze excursies moesten doorgeven. Hij kwam even later terug met de planning, vanavond is de night encounter, morgen ochtend de lion walk en in de middag het paardrijden. Daarna heb ik al mijn vieze was verzameld en weg gebracht om te laten wassen. Dit koste maar 6 dollar en het werk dat je van het wassen van kleding is dat echt wel waard.
De rest van de dag heb ik me beetje verveeld. Ik heb gekletst met Bram en Aron, wat gegeten in het restaurant en bij het kampvuur gezeten. Rond half 5 kwam Steve terug met de truck en ben ik begonnen met koken omdat ik al om 6 uur weg moest voor de night encounter. Ik heb een Griekse salade gemaakt met tzatziki. De rest van mijn team maakt de worstjes die we daarbij eten. Ik was net op tijd klaar en heb snel mijn camera gepakt. Helaas was het veel te donker om foto’s te maken. We zijn eerst het park in gereden en toen hebben de twee rangers de leeuwen uit hun kennel gehaald. We gingen opzoek naar dieren zoals zebra’s, gnoe’s en antilope. Helaas hebben we 1 keer een actie gezien maar de antilope was ontsnapt. Verder hebben we geen actie gezien en dat vond ik best wel heel erg teleurstellend voor de prijs die ik ervoor heb betaald. Maar ja, de leeuwen waren een beetje lui en dat snap ik ook wel weer. Ik zou namelijk ook niet achter zo’n beest aanrennen. Rond 9 uur/ half 10 kwamen we terug en hebben nog even snel gegeten. Ik had het zo ongelofelijk koud van de excursie dat ik snel maar mijn “warme” bed ben gegaan. Helaas is mijn bed alles behalve warm dus heb ik alle kleding die ik had aangetrokken. De rest van mijn warme kleding had ik laten wassen en waren nog niet terug. Toen zijn we lekker gaan slapen.

Liefs,
Suus

1. Boudien:
    3 augustus 2017
    Leuke verhaaltje weer sus, wat zie je toch veel prachtige dingen