Het avontuur begint!

9 juli 2017 - Frankfurt am Main, Duitsland

9 juli 2017

Het is vandaag zondag 9 juli en dat betekent dat wij vandaag naar Nairobi vliegen. Ik vind het heel spannend maar kan het mij nog niet helemaal beseffen. Het idee dat ik pas in september weer in mijn eigen bedje slaap is zo raar.
Het is zo lastig om spullen in te pakken voor 2 maanden. Het liefst neem je alles mee, maar dat kan natuurlijk niet. Kleding mee nemen voor 2 maanden is niet mogelijk dus kleding wassen ontkom je niet aan. Daar heb ik me dan ook maar bij neer gelegd. Mijn backpack is uiteindelijk 21 kilo.. ik krijg hem met moeite op mijn rug. Laten we hopen dat ik er niet zo veel mee hoef te lopen.
Op het vliegveld zullen wij Donna ontmoeten, zij gaat dezelfde reis doen. Via de organisatie zijn we in contact met haar gekomen zodat we informatie kunnen uitwisselen.
Mijn moeder kan niet stoppen met zeggen dat ik moet oppassen. Ik moet niet mijn tent uit als het donker is, niet met vreemde mannen mee, niet van de groep weg en ga zo maar door. Ik denk dat ze het heel zwaar gaat hebben als ik weg ben.

We zullen om 8 uur vliegen vanaf Schiphol naar Frankfurt, en daar na een korte overstap doorvliegen naar Nairobi. We komen daar in de avond aan en zullen dan met een transfer naar de plek van bestemming worden gebracht. Tijd verschil is er bijna niet, het zal daar 1 uur later zijn.

We zijn inmiddels veilig geland in Frankfurt. Met mijn slaperige en goed voorbereide hoofd dacht ik dat we om 9 uur de lucht in gingen… dit bleek 8 uur. Gelukkig werd ik door de wel oplettende Karlijn er op gewezen dat ik helemaal fout zat. Om 5 uur ben ik met me ouders de auto in gestapt naar Schiphol. De drukte, waar we zeker op hadden gerekend, viel volledig mee. We konden overals doorlopen. Hier hebben we ook Donna voor het eerst gezien, en dit was al meteen heel erg gezellig.
We wachten nu op onze vlucht naar Nairobi, deze vertrekt om 11:10. Ik ga deze vlucht lekker slapen tenzij er schermpjes zijn en je films kan kijken. Dan zal er van dat slapen wel niet zo veel komen.

Liefs,
Suus

1. Angelique Veenhuizen:
    9 juli 2017
    Meiden super fijne reis toegewenst!!
    Liefs angelique (moeder van Donna)
  2. Remco:
    First
  3. Angeline:
    9 juli 2017
    Het was ontzettend leuk om jullie uit te zwaaien! Heerlijk het avontuur tegemoet, lekker 2 maandjes reizen. Gaaf hoor meiden, jullie hebben het verdiend, ga er lekker van genieten!
    Laat ons maar heerlijk via dit blog een beetje mee genieten (als het kan tenminste).
    Liefs, Angeline.
  4. Moeders:
    Lieve Suus,
    Heel veel plezier, doe voorzichtig en vooral heeeeel veel mooie herinneringen maken.
  5. Marjon:
    9 juli 2017
    Stoer hoor meiden met die grote backpackers VOL beladen van je weet niet of je het nodig hebt. Vond het heel leuk om jullie uit te zwaaien. Geniet vooral van elk moment. Leuk om zo toch een beetje mee te reizen met alle belevenissen.
  6. Lydia van wijk badmintonmaatje van je vader:
    9 juli 2017
    Ik wil je heel veel plezier wensen Maak er een mooie reis van en ga vooral genieten en leuk om af en toe te lezen hoe het met je gaat (vooral omdat we elkaar helemaal niet persoonlijk kennen)ha ha
  7. Anton Melein:
    9 juli 2017
    Dag reizigers.... heel veel plezier en veel mooie momenten...! Wees voorzichtig ... zorg dat paspoort en geldpas nooit in je rugzak achterblijft ... hou deze altijd "op het lichaam"... Grtz uit Heerenveen
  8. Ellen Olieslagers:
    9 juli 2017
    Wat een prachtige ervaring zal dit worden. Geniet van alle mooie momenten .
  9. Petra mama van rian:
    9 juli 2017
    Wat een gaaf avontuur suus! Enjoy to the fullest, maar (sorry) be careful. En alvast een dikke kus voor ri.. aan t eind van je reis
  10. Pauline Piet:
    He Suus
    Zei al dat ik je ging volgen en doe ik nu al vanuit Ecuador. Superspannend. Snap je moeder helemaal. Zal proberen haar te steunen tot je weer terug bent. Heel veel plezier!
    Adios! Pauline
  11. Jolanda Hagen:
    10 juli 2017
    Waanzinnig veel plezier meiden!