Blauw water, witte stranden

18 juli 2017 - Zanzibar, Tanzania

18 juli 2017

Ik heb vannacht heerlijk geslapen. Een normaal bed ligt echt veel lekkerder dan een tent. We zijn rond half 7 opgestaan en om 7 uur konden we ontbijten. Ik heb al 1 ding geleerd en dat is dat ze in Afrika heel slecht zijn met tijden. Als ze zeggen dat iets om 7 uur begint, hou er dan maar rekening mee dat je dan nog zeker een half uur moet wachten. Dat was vandaag dus weer het geval. Het ontbijt zou om 7 uur beginnen, maar dat was dus niet zo. We moesten 8 uur beneden zijn dus uiteindelijk hebben we nog snel moeten eten. We begonnen de dag met een excursie naar prison island. Dit is een eilandje dat voor de kust van Stone Town ligt. Het was bedoeld als gevangenis maar is uiteindelijk gebruikt on zieke mensen naartoe te verplaatsten. We gingen kijken bij de schildpadden, deze mochten we ook voeren. Ze waren echt mega groot en we hebben de tijd van ons leven gehad. Daarna gingen we een rondje lopen door de gevangenis en uiteindelijk zijn hebben we de tour afgesloten met snorkelen. Dit stelde helaas niet veel voor. Terug ik het hotel heb ik met tegenzin mijn backpack weer moeten pakken en zijn we naar de auto gebracht die ons naar het huis bracht van een local. We hebben hier op de grond gegeten en het was ongelofelijk lekker. Na het eten gingen we de spice tour doen. Dit houd in dat we door een tuin liepen waar allemaal verschillende planten en kruiden groeide. We hebben van alles gezien van nootmuskaat tot peper, van gember tot vanille. Hierna gingen we met de bus verder naar het hotel waar we 3 nachten zullen slapen. We verblijven in sunset bungalows. Het is een super hotel, ziet er allemaal prima uit. Hier kan ik wel 3 dagen mezelf vermaken. Het water is hier super helder en mega blauw, het strand is wit. Weet je wel zoals het hoort. We zijn rond 6 met kip even naar een winkeltje gelopen waar we een fles drank hebben gehaald. Daarna in het hotel hebben we lekker gegeten. Ze hadden pizza en dit moest ik natuurlijk hebben. We hebben gegeten en gekletst en het was heel gezellig. Rond 9 uur is een deel naar bed gegaan en ik ben met Kar en Janelle nog even blijven hangen. Uiteindelijk heeft Kip zich nog bij ons aangesloten, alleen die was zo dronken. We hebben enorm hard om hem moeten lachen. Om 11/12 uur was het voor ons ook genoeg geweest en zijn we naar de kamer gegaan om lekker te gaan slapen. Liefs, Suus