Snorkelen tussen de visjes

19 juli 2017 - Zanzibar, Tanzania

19 juli 2017

Vandaag stond onze wekker om half 8 want we gaan vandaag snorkelen. Even snel gegeten want we moesten om half 9 klaar staan. Michelle, Karlijn en ik werden opgehaald op het stand voor het hotel met een boot. We hebben daarna wat mensen opgehaald bij andere hotels en zijn we naar een rif gevaren dat heel mooi zo moeten zijn. Natuurlijk had ik bij het ontbijt wat brood meegenomen en dit verkruimeld in een flesje. Dit is iets wat ik heb geleerd tijdens wen vakantie in Indonesië. Vul een flesje met brood stukjes en neem deze mee voor alle visjes. Als je deze vult met water en dan elke keer een stukje er uit haalt komen de visjes op je af gevlogen. Gelukkig waren de visjes hier heel erg hongerig. De visjes waren heel mooi, ik heb zelfs een Dory gezien. Toen we terug naar de boot wilden gaan ging er iets mis. Ik had mijn Go pro mee om foto’s te maken en dacht dat kar deze vast had. Maar dat was dus niet zo. Het moment dat we er achter kwamen dat we heb allebei niet hadden lag hij al op de bodem van de zee. Eerst was ik boos maar daarna heb ik zo hard gelachen (Sorry peet ik zal de volgende keer beter op je Go pro letten). Omdat het te diep was voor mij hebben we JJ moeten roepen (hij was de kapitein van de boot). Hij heeft hem van de bodem afgehaald. Wat het verhaal nog mooier maakte was dat de Go pro alles heeft gefilmd. Na dit avontuur zijn we op de boot gegaan en naar een strandje gevaren waar we eten kregen. We hebben echt genoten van het uitzicht en het witte strand en blauwe water. Hierna zijn we terug gevaren naar het hotel. Toen we daar aankwamen stond een deel al klaar voor de Booze cruise. Dit houd in dat je op een boot gaat, waar je onbeperkt kan drinken (alcohol) en de zonsondergang gaat bekijken. Omdat dit me niet echt trok en de rest van de meiden ook niet zijn we thuis gebleven met onze eigen fles Smirnoff. We hebben eerst even gegeten in het hotel, ik had een hamburger en een cosmopolitain. Daarna zijn wij ook maar aan het drinken geslagen wat we liepen al erg achter op de rest. Rond 9 uur zijn we verhuist naar de bar van het hotel en hebben daar de hele avond gedanst en gelachen. Was echt heel gezellig. Om 12 uur zijn we richting de kamer gegaan om lekker te gaan slapen. Kar en ik zitten altijd op een lijn, dit gelde ook voor de wekker die we de volgende ochtend niet zouden zetten. Het gaat nog steeds goed tussen mij en Karlijn. We hebben het heel gezellig afgezien van de ochtenden. Oké dat is een grapje. We hebben het heel leuk en ben heel blij dat ik deze reis met haar maak. (let je goed op Kar, ik schrijf wat liefs over je!).

Liefs,
Suus

1. Rene van Eijden:
    20 juli 2017
    Knap dat je elke keer zo'n leuk verhaal schrijft.
  2. Angeline:
    20 juli 2017
    Wéér een mooi verhaal! Echt fijn om te lezen en wat natuurlijk nóg fijner is dat jullie het samen zo goed doen!!
  3. Anja:
    20 juli 2017
    Suus aan de smirnoff ik had dat wel willen zien. Wat zal jij lekker geslapen hebben. Zo leuk om te lezen allemaal en fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.
  4. Marianne Melein:
    20 juli 2017
    Hoi Suus, vind het heel leuk je verhalen te lezen,met de foto's en filmpjes, een hele belevenis. Sprak vanavond even met je vader en die wilde ook graag zo'n lange trip maken. Lisanne logeert binnenkort met ons even bij je ouders en verheugd zich al op jou mooie kamer met de zebra's. Zelf wil ze ook graag zoiets op haar kamer. Suus en Karlijn heel veel plezier op deze wereldreis.