Chobe national park

10 augustus 2017 - Kasane Forest Reserve (CH/4), Botswana

10 augustus 2017

Vandaag moesten we vroeg op omdat we naar Botswana gaan. We gingen op 6 uur rijden en het ontbijt zouden we op de volgende camping doen. We reden 2 uur en kwamen bij de grens aan. Geloof het of niet, we hoefde geen stom papiertje in te vullen en geen geld te betalen. Ik was enorm verbaast. Rond 9 uur kwamen we aan op de kamping in Botswana en hebben we ontbeten. Daarna hebben Kar en ik ervoor gekozen om een Safari te doen in Chobe national park. Er kwam een mannetje langs waar ik een shirt bij heb laten maken en daarna werden we opgehaald door de jeep. We reden rond door Chobe en we hebben heel veel olifanten gezien. Eentje stond op 1 á 2 meter afstand van ons en bleef zo echt 2 minuten staan. Ik dacht eerst dat de olifant ons zou aanvallen maar even later liep hij rustig weer weg. Omdat we zo moe waren zijn Kar en ik een paar keer in slaap gevallen. Elke keer als er een dier was werd ik even wakker maakte ik foto’s en viel ik weer weg. We hebben wen aantal uur rond gereden en daarna zijn we terug gegaan naar de camping. Daar moesten we onze gele truck weer in en zijn we boodschappen gaan halen. Kar zou de simkaart regelen en ik zou eten halen. Dit ging prima. Terug op de camping ben ik in mijn tent gaan liggen en heb ik de hele middag gelezen en geslapen. Ik had echt geen energie meer om iets te doen. Die avond had Nash we heel lekker gekookt. We hebben het bij het kampvuur onder de sterren op gegeten. Toen kwam Tom met een zelf gemaakt nummer over onze reis. Hij heeft het geschreven op de nummer van de Yellow Submarine. De tekst was; “We all Live in a big yellow truck, a big yellow truck, a big yellow truck”. Het was echt geweldig! We hebben het met ze alle gezongen, moet nog even oefenen op de couplet. Na het eten heb ik alles wat ik had in de oplader gegooid en ben ik mij klaar gaan maken voor bed.

Liefs,
Suus