Een dag in Zambia

28 juli 2017 - Lusaka, Zambia

28 juli 2017

De wekker stond vandaag om half 5 en kar was echt op dreef. Ze is nog nooit zo snel uit bed geweest en ze had gewoon alles eerder gedaan dan mij. Ik was echt stom verbaast. We gingen ontbijten op de camping. Ik heb alleen een kopje thee genomen omdat ik weer super veel buikpijn had. Ik had eindelijk WiFi dus kon even bijkletsen met mijn ouders en Rens. Om 6 uur zijn we gaan rijden naar de plaats Lusaka. We kwamen daar in de middag gestopt en zijn gestopt bij een groot winkelcentrum. We kregen 2 uur de tijd om lunch te halen en andere dingen. We besloten eerst met ze alle bij Nando’s te gaan eten. We hebben toen besloten geld bij elkaar te leggen om lunch te kopen. Omdat mijn bestelling bij Nando’s een uur duurde voordat het er was kwam ik aardig in tijd nood. Ik ben samen met Michelle naar de winkel gerend omdat wij de enigste waren die zo laat ons eten kregen. We zijn naar de supermarkt gelopen en kwamen daar een deel tegen die boodschappen aan het doen waren voor de groep. Na te hebben geholpen met spullen pakken heb ik snel wat voor mezelf gehaald. Toen naar de truck gelopen en toen we compleet waren zijn we naar de camping gereden wat toen nog maar 20 min rijden was. We sliepen in Eureka camping bij Lusaka. Dit was een oude boerderij en had dus nog allemaal dieren rondlopen zoals zebra’s, antilope en giraffen. We moesten overstappen van truck dus alles wat we hadden moest er uit. Nadat we alles hadden opgeruimd en de truck leeg was hebben Kar en ik gedoucht. In het douche gebouw zaten me toch een partij grote spinnen, ik heb ze de hele tijd in de gaten gehouden. Als ik terug ben in Nederland zijn er een aantal dingen die ik heel erg ga waarderen. Dat zijn warme en werkende douches, een normale zit wc met toiletpapier en de kleine spinnen. De douche bestond uit een klein pis straaltje waarmee je je haar net aan kon uitspoelen. Na de douch was het avond eten klaar, het was mislukte gebakken rijst. We hebben gegeten rond het kampvuur. Toen dit op was zijn we naar onze tent gegaan en gaan slapen.