Op naar Zambia

27 juli 2017 - Lusaka, Zambia

27 juli 2017

De wekker ging om 5 uur. We hebben onze spullen gepakt, tent opgeruimd en zijn om 6 uur weer in de truck gaan zitten. Het was enorm koud in de truck omdat deze niet wind dicht is en heb dan ook alle kleding die ik had aangetrokken. We zijn om 10 uur ergens gestopt voor ontbijt waar ik lekker in de zon ben opgewarmd. Na het ontbijt, wat bestond uit havermout en fruit, zijn we weer terug in de truck gaan zitten en zijn weer verder gereden. Tijdens zulke lange ritten vermaak ik me meestal met het lezen van een boek of slapen. We zijn voor de grens van Malawi en Zambia even gestopt om snel wat te lunchen. Waneer dit op was zijn we naar de grens gereden waar we eerst bij de grens van Malawi kwamen. Hier moesten we weer zo’n stom papiertje invullen. Ik ben bang dat je mij de hele vakantie nog over die stomme papiertjes gaat horen. Ik heb weer een mooie stempel in mijn paspoort gekregen en ben toen door gelopen naar de grens van Zambia. Hier moesten we ons paspoort met geld inleveren en was het weer een kwestie van wachten. Het ging wonderbaarlijk snel en we zaten alweer in de truck om verder Zambia in te rijden. Ergens in Zambia zijn we gestopt in een dorpje om avond eten te halen. Ik nam van deze mogelijkheid gebruik en heb 4100 Zambia Kwacha gepind. Dit moest ik dan nog wel omwisselen voor 450 US dollars, maar het is een begin. Daarna zijn we door gereden naar de camping, waar we s’avonds laat pas aan kwamen. Ik heb met kar snel de tent opgezegd en alles er in gegooid. We zijn in onze slaapzak gaan liggen tot we zoude horen dat het eten klaar was. Het duurde me te lang dus ik ben maar gaan kijken waar het eten bleef. Na het eten zijn we naar bed gegaan met kleding en alles aan want het was best koud.

Liefs,
Suus