De hele dag wijn drinken

30 augustus 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

30 augustus 2017

Vandaag moesten we om half 11 klaar staan voor de wijntour. Ik ben om half 8 mijn bed uit gekomen en mijn klaar gaan maken. Rond 8 uur zijn we met een groepje mensen naar Tigers milk gelopen om daar te ontbijten. Het ontbijt is daar 29 rand, ongeveer 1,5 euro. Na het ontbijt ben ik met Lyma even snel langs de winkels gegaan om voor haar een simkaart te halen en voor mij weer data. Vannacht heeft Facebook mijn skydive filmpje er op gezet alleen daar door is er 1 GB in een nacht  door heen gejast. We zijn daarna snel terug gelopen en om half 11 stonden er twee busjes voor de deur die ons op kwamen halen voor de wijn tour. We gaan vandaag 4 proeverijen doen bij 4 verschillende wijnboeren. Om 11 uur zaten we al aan de champagne en na de tweede wijn proeverij was het voor een groot gedeelten van de groep al heel gezellig. Natuurlijk deden we het wijn proeven niet zoals het hoort. Alles wat je krijgt drink je natuurlijk gewoon op, weg gooien is zonde! Na de tweede wijn proeverij voelde ik hem al een beetje zitten dus bij de lunch heb ik de wijn dan ook laten staan. Bij de 3e wijn proeverij begon ik te begrijpen waarom echte wijnproevers de wijn uitspugen. Toen we bij de 4e wijn proeverij waren kon ik geen wijn meer zien en Hennie een groot gedeelte laten staan. Ik kreeg het gewoon niet meer naar binnen. We kwamen rond 6 uur terug in het hostel en zijn we met de complete groep gaan eten bij tiger’s milk. We kwamen aan toen het happy hour was en iedereen heeft meteen genoeg drankjes besteld voor de hele avond. Na het eten zijn we met wen klein groepje de stad in gegaan en hebben wat cafeetjes bezocht. Na wat te hebben gedronken en gekletst zijn we terug gegaan naar het hostel en daar zijn we lekker gaan slapen. Zo’n hele dag drinken sloopt je echt.

Liefs,
Suus