Op naar Namibië

15 augustus 2017 - DIvundu, Namibië

15 augustus 2017

Vandaag was weer een dag dat we vroeg moesten opstaan. We zouden ontbijt onderweg doen en we zaten dus om 6 uur in de truck. We hebben weer hele stukken gereden tot een uur of 8. We zij gestopt om ons ontbijt te maken en eten. We stoppen altijd ergens langs de weg. Op de plek waar we nu stopte zaten allemaal prikkel plantjes die zich aan je kleding vast kleefde en heel moeilijk er uit te krijgen waren. Ik had een lange jurk aan en die zat aan de onderkant helemaal vol met die dingen. Kar liep op sokken en je kon de onderkant van haar sokken gewoon niet meer zien. Ik heb geholpen met het snijden van het fruit. We hadden fruitsalade met yoghurt en müsli. Na hst ontbijt zijn we de truck weer ik gestapt en verder gereden. Rond een uur of 12, nog voor de grens van Namibië, zijn we weer gestopt voor lunch. Kar en ik hadden als lunch crackers met pindakaas. Nash had voor ons al formulieren om bij in te vullen voor de grens overgang. Om deze vooraf in te vullen konden we weer wat tijd besparen. Ook had Nash nieuwe groepjes gemaakt. Ik zit in een groepje met T, Manuel en Nash zelf. Na de lunch zijn we de truck weer in gegaan en doorgereden naar de grens van Botswana. Daar kregen we een mooie stempel en we mochten het land uit. De truck weer in en op naar de grens van Namibië. Daar kregen we weer een mooie stempel en we mochten het land in. We hoefde net zoals hij de grens van Botswana geen geld te betalen. Vervolgens zijn we een park in gereden waar we zebra’s en andere dieren zagen. Eenmaal bij onze camping aangekomen hebben we ons camp weer op gezet. Ik heb mijn bikini aangetrokken om dat er een zwembad zou zijn. Het zwembad was alleen zo vies dat ik er maar niet in ben gegaan. In plaats daarvan heb ik op het terras gezeten die uitzicht het had op de rivier. Daar heb ik lekker mijn boek gelezen tot een uur of 5. Ik ben vandaag een truckie en moet de truck opruimen en schoonmaken. Omdat ik een heel goed team zit deze keer was dat zo gedaan. Rond 7 uur was het eten klaar, de Chinese mensen uit onze groep hebben gekookt en het was heel lekker. Na het eten zijn Kar en ik naar het toilet gebouw gelopen en heb ik even snel gedoucht. De douche was enorm koud dus ik heb mij heel snel gewassen. Daarna in de tent ben ik nog even mijn boek gaan lezen. Rond 12 uur stond kar opeens op en ging de tent open ritsen. Het enigste wat ik dacht is “waar is zij nou mee bezit?”. Ik heb een aantal keer haar naam moeten roepen voordat ze door had dat ze de tent probeerde uit te kruipen terwijl ze sliep. Daarna is ze weer rustig gaan slapen. Ik heb mijn boek gelezen tot half 2, daarna heb ik hem met veel moeite weg gelegd.

Liefs,
Suus