Een verwend dagje

14 augustus 2017 - Maun, Botswana

14 augustus 2017

We werden om half 8 wakker en kwamen er achther dat we een beetje laat waren. Ik heb snel mijn spullen gepakt en de tent afgebroken. Daarna hebben we ontbeten met pannenkoeken en fruitsalade. We zijn om 9 uur in de mokoro’s gestapt en terug gevaren naar de bewoonde wereld. Daar zijn we weer opgehaald met de jeeps en terug gereden naar de camping. Eenmaal op de camping aangekomen hebben we onze tent opgezet en schoon gemaakt. Hij lag helemaal voor zand en chips kruimels. Daarna hebben we onze bikini aan getrokken en zijn we het zwembad in gesprongen. Het water was ongelofelijk koud. We kregen toen te horen dat het vliegen over de delta niet door ging. We zouden in de middag over de delta gaan vliegen maar dit was volgeboekt. Toen zijn kan en ik maar bij het zwembad blijven liggen. Ik heb mijn blog geschreven en Kar heeft haar boek gelezen. Later kan Donna ook nog bij ons liggen en hebben we alle drie pizza besteld. We zijn lekker in de zon gaan liggen. Ik kan wel een kleurtje gebruiken, ik geef nog steeds licht. Om half 5 zijn we naar de douches gegaan en hebben lekker alles gewassen. De douchestraal was echt een afschuwelijk maar hij was zo warm dat ik me billen heb gebrand. Daarna hebben Kar en ik ons mooi gemaakt. We zijn buiten de tent op ons matje gaan zitten en hebben onze nagels gelakt, wenkbrauwen geëpileerd en ons lekker ingesmeerd met crème. Ik voel me eindelijk weer een vrouw. Toen we klaar waren zijn we naar een dans gegaan van de lokale bevolking. Het was heel leuk tot dat ze mij moesten hebben om mee te dansen. Ik hou niet van dansen onder druk en met publiek. Ik heb vriendelijk bedankt. Na de dans zijn we door gegaan naar het lopend buffet. We hoefde vanavond geen eten te koken, dar betekend dat we ook niet hoeven af te wassen. Ze hadden van alles wat, maar de toetjes waren zo lekker daar twee keer langs ben geweest. Terug in de tent hebben Kar en ik onze maskertjes op gedaan. Vandaag was een beetje een spa dagje voor ons. Daarna zijn we lekker gaan slapen. Morgen gaan er richting Namibië, spannend!

Liefs,
Suus

1. Marianne Melein:
    15 augustus 2017
    Heerlijk zo'n verwendag!
    Na zoveel ontberingen hebben jullie dat ook wel verdiend. Wij genieten van je verhalen en ik hoop jullie van deze trip