Safari door Serengeti

13 juli 2017 - Serengeti National Park, Tanzania

13 juli 2017

Vandaag moesten we om 6 uur klaarstaan voor onze safari door de Serengeti. Dat betekend dat onze wekker om half 5 af ging. We hadden dit zo vroeg gedaan zodat we nog even konden douche. Na het horen van de hyena’s durfde wij de tent niet meer uit, dus besloten we niet te gaan douche. Toen we wat meer mensen hoorde heb ik de tent voorzichtig open gedaan en heb gekeken of ik ergens ogen zag. Toen ik niks zag hebben kar en ik toch onze douche spullen gepakt en zijn naar de douches gedaan. Omdat een van de douchedeuren niet dicht ging zijn we met ze tweeën gaan douche. We hadden van te voren gehoord dat de douches heel warm zouden zijn. Nou dit was absoluut niet warm, het was gewoon ijs ijs koud. Toch maar gedoucht met dat koude water. Achteraf heeft iedereen mee kunnen genieten van onze gil partij. Na het douche snel alles ingepakt en gaan ontbijten. Ik had vandaag twee pannenkoeken gegeten. Toen de jeep in gestapt en gaan rijden. Nog niet eens een half uur onderweg en we zien onze eerste leeuw. Dit is zo mooi om te zien. Gelukkig hadden we nog meer geluk want niet heel veel later kwam een hele familie langs lopen. In totaal een stuk of 8 leeuwen. We hebben ze heel goed kunnen bekijken door de open dak van de jeep. Een half uurtje later zagen we een kleine baby leeuwtjes. We hebben heel veel rond gereden en super veel dieren gezien. Dieren zoals zebra’s, leeuwen, cheeta’s, luipaard, nijlpaard, olifanten, waterbuffels, giraffen, hyena’s, gazelles en vogeltjes. Het was echt geweldig! Als je naar foto’s gaat kan je zien wat wij hebben gezien. Voor sommige beestjes moest je wat beter zoeken zoals de luipaard die verstop zat in een boom. We hebben vooral heel veel leeuwen gezien. Rond een uur of 1 zijn we terug gereden naar de camping en hebben daar geluncht. Na de lunch zijn we doorgereden naar de Ngorongoro krater. Toen we hier aankwamen was het een uur of 7 en moesten we de tent opzetten voordat het donker werd. Het enigste vervelende was der er overal poep lag. Bij de krater was het een stuk kouder dan in Serengeti. Een lange broek en 3 lage kleding was zeker niet overbodig. We hebben rond 8/9 uur gegeten en heel veel gekletst met Janelle, Donna en Michelle. Vooral de spook verhalen van Janelle waren een succes. Daarna zijn we onze bedjes in gekropen.