Met je tent op het strand

16 juli 2017 - Dar es Salaam, Tanzania

16 juli 2017

Vandaag moesten we vroeg opstaan want we vertrokken naar Dar el Salaam. We hadden weer een lange rit voor de boeg. Rond een uur of 11 zijn we ergens gestopt om lunch te halen. Kar had honger en geeft bijna die hele winkel leeg gekocht. Ik had zo veel behoefte aan chocolade dat ik een Snickers heb gehaald. We zijn door gereden en kwamen rond 3 uur aan in Dar el Salaam. Het is hier een stuk warmer dan waar we vandaan kwamen, maar mij hoor je zeker niet klagen.
De camping is echt geweldig. We liggen gewoon met ons tentje op het strand, je kan de zee horen. We hebben ons snel omgekleed en zijn de zee in gegaan. De zee hier is zo warm echt genieten. Het enigste wat een beetje irritant is zijn alle mensen die je aankijken. Ik snap dat ik zo wit ben dat ik bijna licht geef, maar ze mogen best een andere kant op kijken. De zee voor de camping wordt bewaakt door Masai en wij worden dus in de gaten gehouden. Waneer je hier vanaf gaat is het niet veilig. Gelukkig was ik dat ook niet van plan. We hebben ook nog even in het zwembad gelegen. Daarna hebben we gedoucht, met onze bikini aan want de douche hokjes waren niet heel erg afgesloten. Het water waarmee we douchte was zout, dat komt hier gewoon uit de kraan.
Daarna klaargemaakt voor eten. Kip heeft vandaag ergens eten besteld dus niemand hoefde te koken. We hebben tijdens het eten allemaal instructies gekregen over onze reis naar Zanzibar en wat we daarvoor moeten pakken. We gaan wisselen van truck en worden samengevoegd met de andere groep. Deze groep zal doorreizen naar Johannesburg, Victoria falls of Kaapstad. We hebben s’avonds nog even een drankje gedaan. Omdat ze niks anders hadden werd het rum met Fanta.
Het is raar om te bedenken dat we nu al een week onderweg zijn. Wat nog erger is, is dat ik nog 7 weken te gaan heb! De groep meiden waar we nu mee om gaan is echt heel gezellig. We kunnen enorm met elkaar lachen en we zitten allemaal op dezelfde lijn.
Omdat de planning van morgen ochtend heel straks is zijn we naar onze tent gegaan. We hebben alvast alles ingepakt en klaar gemaakt voor morgen ochtend. Daarna zijn we gaan slapen met het geluid van de zee op de achtergrond.

Liefs,
Suus

1. Ellen Olieslagers:
    17 juli 2017
    Leuk verslag weer Suus, fijn dat jullie zo'n gezellige groep meiden hebben.