Eerste dag op Réunion

4 augustus 2018 - Saint-Denis, Réunion

Hallo daar!

Ik ben wakker geworden in het vliegtuig en was verbaast toen ik zag dat ik 5,5 uur achter elkaar door heb geslapen. We hoefde nu nog maar 1,5 uur te gaan. We kregen ontbijt en om de tijd nog een beetje te doden heb ik nog een film op gezet. Voor ik het wist voelde ik dat we aan het landen waren en veilig in Réunion waren aangekomen.

Nou eerst even wat info over Réunion. Reunion is een klein eiland, ongeveer even groot als de provincie Drenthe en ligt samen met Mauritius naast Madagaskar. Het is een departement van Frankrijk en hoort dus gewoon bij de Europese uni. Je betaalt hier met euro’s en zelfs je Nederlandse mobiele bundel kan je hier gebruiken. De taal die ze spreken is natuurlijk gewoon Frans. Praktisch alles is Frans, het eiland is gewoon een beetje verdwaald!

Nadat we onze koffers hadden gevonden zijn we doorgelopen naar de balie waar we onze reis vouchers en auto moeten halen. Alles ging best wel snel en nog geen uur later zaten we in de auto klaar om te gaan. We huren voor de dagen dat we op Réunion zijn een auto om het land over te scheuren. Ons eerste hotel is in Saint Denis en heet Le Juliette Dodu. Super mooi hotel midden in de stad. Omdat we zo vroeg aan kwamen was onze kamer nog niet klaar en moesten nooit gedwongen even naar de winkel om eten te halen. We vonden al snel een Carrefour waar we wat stokbrood met beleg hebben gehaald. Toen op de parkeerplaats een snelle outfit change gedaan, want die lange broek was echt niet te harden. Daarna zijn we wat gaan rijden over het eiland en langs de kust ergens gestopt om ons stokbroodje te eten.

Rond een uur of 11 zijn we terug gegaan naar het hotel, gelukkig was onze kamer toen klaar. Eenmaal op de kamer heb ik snel me spullen gepakt en ben ik gaan douche. Nadat Kar ook weer lekker rook zijn we aan het zwembad gaan liggen waar we even hebben gepowernapt. Om 3 uur kwamen we tot de conclusie dat we nog wat wilde gaan doen. Het liefst naar het strand maar Saint Denis heeft geen strand. We hebben toen de auto gepakt en zijn gaan rijden naar Saline des bains, wat ongeveer 40 minuten verder op ligt. Daar hebben we het strand gevonden en hebben daar even gelegen. Als snel kregen we het best koud, het is hier natuurlijk winter. Naja de “winter” hier stelt niks voor, tis gewoon nog 25 graden maar met wat wind vond ik het best koud. We wouden toen op zoek gaan naar een restaurantje om te borrelen en eten maar dat was echt heel lastig. Gewoon alles was dicht, of ging pas om 7 uur open. Uiteindelijk besloten om terug te rijden zodat we bij het hotel wat konden vinden.

In Saint Denis hebben we een restaurantje gevonden waar we pasta hebben gegeten. En omdat Kar en ik zo veel zin hadden in toetjes hebben we er twee per persoon besteld, gewoon omdat het kan. In het restaurant raakte ik aan de praat met een Nederlandse man die op Réunion woont. Met zijn goede advies zijn we na het eten naar Ruelle Edouard gelopen. Het is in Saint Denis best moeilijk om een leuk restaurantje te vinden maar in die straat zouden veel leuke tentjes zitten. Gelukkig had die gelijk en hebben we onze vakantie ingeluid met mojito’s. Hierna zijn we terug naar ons hotel gegaan waar we onze spullen hebben gepakt voor morgen. Morgen gaan we een wandel toch maken van 5 uur en we slapen ergens in een afgelegen dorpje. Het enigste wat we dus kunnen mee nemen is een rugzak met spullen. Gelukkig ben ik heel wat gewent na Afrika dus dit was snel gebeurd. Nadat mijn rugzak vol zat ben ik mijn bed in gedoken. Na zo’n vliegtuig nacht ben ik echt gesloopt en dan ook nog die wandeltocht morgen…

Liefs,
Suus

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pauline Piet:
    6 augustus 2018
    Klinkt heel goed Suus. Hoop dat jullie zijn bijgetrokken voor de wandeltocht...