De eerste 3 uur opzoek naar de lost city

9 december 2019 - Lost City, Colombia

4 december 2019

Hi,

Vandaag stond de wekker om half 8, maar ook vandaag waren we weer eerder wakker. Ik heb mezelf klaar gemaakt en alles in de tassen gepropt. Mijn backpack zal ik hier achter laten en alleen een kleine rugzak mee nemen. Toen we alles in de tassen hadden zitten zijn we naar het ontbijt gegaan. Daar hebben we eerst wat fruit gehad terwijl we wachten op onze eieren. We hebben een tijdje zitten wachten maar om half 9 waren de eieren er nog steeds niet. We zijn toen maar snel naar beneden gegaan want de jeeps stonden al klaar.

Ik maak me een beetje zorgen. We gaan een wandeltocht doen van 5 dagen. Meestal ben ik aan de diarree met een dag of 6/7. Laat dat nou net precies zijn wanneer ik in de bergen zit en dagen lang moet lopen. Ik hoop dat ik erg geen last van heb, maar je weet maar nooit.

We moesten eerst 2 uur rijden naar het begin van de route. Gelukkig had ik de passagiersstoel voorin geclaimd en maar goed ook want het was een aardig hobbelig weggetje. Om een uur of 12 kwamen we aan bij het begin van de route. Hier hebben we nog wat eten gekregen en toen zijn we begonnen de wandel tocht van 5 dagen.

Vandaag zou een korte dag worden van maar 3 uur lopen. De route begon makkelijk met vlakke weggetjes maar al gauw maakte dit plaats voor stijle hellingen. Ik was 30 minuten aan het lopen en het leek wel alsof ik een wandelende waterval was. Godnondeju wat had ik het bloed heet. Ook had ik nog steeds die stomme verstopte neus dus op een gegeven moment wist ik het verschil niet meer tussen zweet of snot. Ik weet wel dat alles met straaltjes, of beter gezicht rivieren naar beneden kwam. Ik heb denk ik nog nooit zo veel gezweet, zelfs niet in een sauna. Gelukkig was er om de zoveel tijd een stop zodat we even op adem konden komen. Ik heb alles rustig aan gedaan en was gelukkig niet elke keer de laatste die boven kwam.

Onderweg heb ik erg noten van de natuur en de rust die hier is. Na 3 uur lopen kwamen we aan op de campsite, en gelukkig op tijd want het begon net te regenen. Ik kan je vertellen, als het hier regent, regent het ook echt. Ik weet we zeker als we deze Colombiaanse regenbuien in Nederland zou hebben dat mijn huisje onder water stond. Het is 3 uur begonnen met regen en het is gewoon niet meer gestopt. Het kwam met bakken uit de lucht, echt hele grote bakken. Ik heb nog nooit zo veel regen in me hele leven gezien. Het stopte ook gewoon niet, er ontstonden hele rivieren op het pad waar we vandaan kwamen. Het regende zo hard dat je elkaar zelfs moeilijk kon verstaan door de regen die op het dak viel. Op een gegeven moment ging het ook nog onweren. De knallen waren heel hard omdat wij midden in de wolken zaten.

In de tussentijd heb ik gedouchte want dat had ik heel erg nodig. Daarna ben ik met de groep spelletjes gaan spelen zoals shithead en biggen. We hebben dit gedaan totdat wel om 6 uur het avond eten kregen. Het avond eten was niet bijzonder wel werden we geterroriseerd door kevers. Ze zaten werkelijk overal, op je bord tussen je eten en in je haar. We hebben wel erg wel heel hard om moeten lachen.

Na het eten is iedereen zich klaar gaan maken voor bed. We lagen er al vroeg in, een uur of 7/8. Ik heb daar nog even mijn blog geschreven. Helaas kan ik deze niet uploaden want ik heb en geen WiFi en geen bereik. Daarna heb ik mijn ogen dicht gedaan.

Liefs, Suus