7 uur lopen verder en nog geen lost city..

9 december 2019 - Lost City, Colombia

5 december 2019

Heey,

Ik wil allereerst beginnen met happy birthday Vin! Sorry dat ik je niet heb kunnen feliciteren vanwege het tekort aan bereik en WiFi. Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt gehad. Ik hou van je tot Pluto en weer terug!

Vannacht ben ik een aantal keer wakker geworden, en voornamelijk om 12 uur toen iemand uit de groep zijn hele maag inhoud eruit gooide. De wekker ging vanochtend vroeg, een uur of 5. Ik heb me weer aangekleed, in de zelfde kleding als gister.. ja ik weet het extreem smerig maar kleding voor 5 dagen past gewoon niet in je tas. Buiten dat stinkt iedereen dus niemand die mijn ruikt. Om half 6 zaten we aan het ontbijt. We kregen toast, een tosti kaas, fruit en een ei. Samen met een kopje thee ging dit er prima in.

Om 6 uur stonden we klaar om onze wandeling te vervolgen. Vandaag wordt een zware dag. We moeten lopen voor 3 uur hebben dan pauze en dan nog is lopen voor 4 uur. Waarschijnlijk zijn de looppaden een en al modder dus dit wordt een groot feest.

De route ging het eerste stuk veel naar beneden. Misschien slecht voor je knieën maar naar boven was zo zwaar dat ik dit liever had. We hebben 3 uur lang gelopen en ik kan je vertellen ik had het zwaar. Na het afdalen ging het heel erg veel omhoog wat ik echt heel zwaar vond. Ik kon de mensen met wie ik liep ook niet bij houden dus ik heb het op mijn eigen tempo gedaan. Tijdens het lopen heb ik echt extreem erg genoten van de natuur. Het is hier zo ongelofelijk mooi. Om je een beetje een idee te geven, het lijkt net of we in de film jungle book of Tarzan lopen. Het is zo mooi. Echt een jungle die je op tv ook zou zien. De wolken die tussen de bergen hangen, de vogels die geluidjes maken, de verschillende planten die je ziet. Veel van mijn leed heb ik hiermee kunnen verdringen.

Tevens bleken de looppaden goed te zijn. Sommige delen waren modderig naar daar kon je vaak omheen lopen. Onze reisleidster Angie zei dat de regen van gister abnormaal veel was en dat dat voor hun doen zelfs meer was dat normaal.

Na 3 uur lopen kwamen we aan op onze lunch plek. Maar omdat we vroeg waren mochten we nog even een duik nemen in de rivier. Ik heb snel mijn bikini aan getrokken en ben met een groepje naar de rivier gelopen. Als je denkt aan Colombia denk je vas dat het er warm is. Nou het is ook erg warm, graad of 32. Dan zou je verwachten dat de rivier ook een goede temperatuur heeft, nou niet dus. Het water was zo ongelofelijk koud. Gelukkig als je er eenmaal doorheen ging, ging het wel. We hebben lekker gedobberd en zijn na een kleine 30 minuten terug gegaan naar de lunch plek. Daar kregen we een halve kip met rijst en een salade, wat me erg goed smaakte. Na het eten heb ik me snel omgekleed ingesmeerd en ingesprayd met deeet. Er zitten hier heel veel muggen, als je je niet insmeer heb je binnen no time last van bloedarmoede. Haha nee dat is een grapje, maar het is wel een beetje erg vervelend. Ik heb al een paar grote en die jeuken, niet normaal.

Van het stuk dat we nu moesten lopen was er een deel veel in de zon. En dit was echt afzien. Het zweet kwam met straaltjes naar beneden. Het leek zelfs alsof ik in mijn broek had geplast, maar dat was niet! Ja ik dan het niet mooier maken helaas. Het was zweterig en nat. Na het zon gedeelte ging het heel erg veel omhoog. Nou toen ging ik echt slecht. Ik kon op een gegeven moment echt niet meer. Na elke bocht kwam weer een bocht en als je dacht dat het niet hoger kon ging het nog is mega stijl omhoog. Ik was kapot, dacht dat alles er uit zo komen, stond te trillen, alles draaide en mijn water was op. En weet je wat nog het ergste is van dit hele verhaal, IK HEB ER NOG VOOR BETAALD OOK! Pure marteling echt niet te doen. Mag hopen dat die lost city een beetje de moeite waar is, anders ga ik een klacht indienen.

Na een aantal uur lopen kwamen we bij een stop waar allemaal militairen stonden. Ik snapte niet waarom dus ik vroeg het aan mijn gids. Die zei dat de garillia bende hier nog wel is in de bossen kan zitten en mensen kan ontvoeren. De militaire zijn er om ons te beschermen. Zou niet weten hoe, ben blij dat ze er zijn, maar als ik een uur van hun vandaan gepakt wordt kunnen ze mij niet helpen. Buiten dat, als ze mij willen pakken zou ik absoluut niet tegen stribbelen, ik kon geen stap meer zetten. Laat staan dat ik energie had om me te verzetten. Ik vraag me af om mijn moeder hier vanaf weet, die had mijn echt niet op dat vliegtuig gezet als ze dit wist.

Na een hele dag lopen kwamen we rond kwart voor 5 aan op de camping. Ik heb nog even in de rivier gelegen die aan de camping lang, alleen deze was zo koud dat het niet voor lange duur was. Ik ben daarna meteen door gegaan naar de douche, die dezelfde temperatuur had als de rivier. Ik was echt ijs en ijs koud toen ik klaar was, iets wat ik mezelf niet snel zou horen zeggen. Ik heb me snel aangekleed en ben even gaan kletsen met Will, Qyra, Tom, John en Josh. Om 6 uur was het eten klaar, dit bestond uit een stuk vlees met rijst een saus van linzen en een salade. Het was weer echt super lekker en zat daarna echt propje vol.

Vanavond slapen we niet in een bed, maar in een hangmat. Mij leek het erg cool maar mijn reisleidster zegt dat het de eerste paar uur leuk is en daarna niet meer. En ik denk wel dat ik dat geloof. Ik heb mijn tanden gepoetst en samen met Christina, het Oostenrijkse meisje, een tandenpoetsen dans gehouden. Daarna ben ik in mijn hangmat gaan liggen wat binnen een no time super heet was. Ik ben benieuwd hoe ik vannacht slaap.

Morgen zullen we naar de lost city lopen, vanaf de camping is dat ongeveer één uur. Daarna zullen we terug lopen naar de camping waar we sliepen en lunchen. Vervolgens zullen we de weg terug gaan beginnen. Ik ben super benieuwd!

Ook dit verhaal kan ik er niet opzetten omdat geen bereik en internet hier heb. Zodra ik dit wel weer heb zal jij hem waarschijnlijk lezen!

Liefs, Suus