Duinen beklimmen

25 augustus 2017 - Bethanië, Namibië

25 augustus 2017

De wekker stond al om half 5 en ik ben snel mijn bedje uit gekropen. We gaan de zonsopgang zien op de duinen. Om stipt kwart over 5 zaten we met ze alle in de truck en gingen we rijden. Niet heel veel verder stonden we alweer stil omdat de remmen te strak stonden afgesteld. Gister avond is Steve de hele nacht bezig geweest om de truck te maken. Na een kleine vertraging zijn we kei hard door gereden naar duin 45. We kwamen net oprijd aan en ik ben als een gek naar de duin gerend. Ik kwam er al snel achter dat helemaal naar boven rennen geen optie was. Dus ik heb mijn slippers uit gedaan en ben gaan lopen. Het zand van de woestijn is rood/oranje en toen de zon opkwam werd het nog feller. We zijn verder gelopen tot het hoogste punt en daar ben ik gaan zitten. Kar en donna waren al eerder afgehaakt. Met de rest van de groep heb ik genoten van de rode duinen en mooie zonsopgang. Daarna hebben we nog even een liedje gezongen voor Joakim want hij is vandaag jarig. We zijn snel weer terug naar beneden gelopen want ontbijt stond alweer op ons te wachten. We hadden een doe-het-zelf ontbijt, dus dat ging snel en makkelijk. Daarna zijn we weer de truck in gegaan en zijn we een klein stukje verder gereden. We kwamen uit bij de Sossumvlei waar we een kaartje hebben gekocht. We werden door een jeep opgehaald en het was een klein stukje rijden. Het laatste stukje moesten we lopen voordat we bij de Sossumvlei aankwamen. Het was een droge vlakte met allemaal dode bomen die daar nog stonden. Het was heel bijzonder om te zien, volgens mij is het zelfs een achtergrond op Windows. We hebben rond gelopen en zijn daarna weer terug gegaan naar de plek waar de jeep ons had afgezet. De jeep heeft ons terug gebracht naar de truck en daarna zijn we weer gaan rijden. We hebben een heel stuk gereden door klaar vlaktes. We zijn gestopt bij een winkeltje waar we een ijsje hebben gehaald. Toen zijn we doorgereden naar de camping. Eenmaal op de camping aan gekomen hadden Kar en ik zo weinig zin om onze tent op te zetten dat we een upgrade hebben genomen. Dit is de eerste upgrade deze vakantie, had wel verwacht dat we dit veel eerder zouden doen. De upgrade koste maar 6 dollar dus daar hoefde ik niet over te twijfelen. Ik en kar kregen een houten hutje waar we al onze spullen heb en neer gelegd. Heel fijn om een bed te hebben, ook al was het matters zo dun. Daarna ben ik avond eten gaan maken. We gingen wraps eten en het was vooral veel snij werk. Ik en heerlijk gegeten en na het eten kwam er ook nog eens taart voor Joakim zijn verjaardag. Na die taart kon je mij echt rollen, ik had zo veel gegeten. Ik ben meteen mijn spullen gaan pakken en richting de douches gelopen. Ik had al helemaal goede verhalen gehoord over de douches dus ik kon niet wachten op de super warme douche die ik zou gaan krijgen. Toen ik de kraam aanzetten kwam er alleen maar koud water uit. Ik dacht al meteen dat ik voor de gek was gehouden en dat de douches helemaal niet warm waren. Het bleek achteraf dag ik gewoon heel lang moest wachten tot het water warm werd. Ik heb me heerlijk gewassen en ben daarna lekker naar bed gegaan.

Liefs,
Suus