Met de helikopter vliegen

7 augustus 2017 - Victoria Falls, Zimbabwe

7 augustus 2017

Vandaag werd ik rond een uur of 8 wakker, uitslapen lukt mij niet meer. Ik ben rustig van alles gaan doen. Om 10 uur werden we opgehaald om te gaan vliegen met de helikopter over de Vic falls. Bij het kleine vliegveld aangekomen kregen we uitleg over de helikopter en wat we moeten doen als er iets fout gaat. Daarna zijn we de helikopter in gestapt. Onze piloot heette Tom en hij heeft de mooiste baan van de wereld. Ik had nog nooit eerder in een helikopter gezeten dus het was best wel spannend. Eenmaal in de lucht zijn we richting de Vic falls gevlogen en hebben daar een paar achtjes gevlogen. Zo kon je heel mooi vanaf elke kan de Vic falls zien. Het is zo bizar om het vanaf boven te zien. Het is gewoon een scheur in de grond waar water in loopt. Tom heeft ondertussen allemaal dingen verteld over de Vic falls en de omgeving. Na 15 minuten zijn we terug gevlogen waar we vandaan kwamen. Op de grond werden we weer opgehaald door de auto en terug gebracht naar de camping. We zijn toen met een groepje mee gegaan omdat Aren een aantal excursies gaat doen op de brug en in de Gorge. Eerst gingen we naar de gorge swing waar we een deel van de groep tegen kwamen. Ik ben daarna samen met Aren naar de brug gegaan waar je kon bungy jumpen en de swing kon doen. Omdat de Victoria falls de grens is tussen Zimbabwe en Zambia had je je paspoort nodig om de brug op te komen. Deze had Karlijn niet bij zich dus is zijn achter gebleven bij de meiden. Nadat Aron alle activiteiten op de brug had gedaan zijn we terug gegaan naar Zimbabwe en zijn we naar de KFC gegaan. Ik heb checken wings genomen met soja saus, gember en honing, iets wat je in Nederland niet kan vinden. Het was heel lekker en zat prop vol toen we de KFC uitliepen. We zijn terug gelopen naar de camping waar we de andere weer hadden gevonden. Zijn gingen pizza halen en ik heb toen ook maar een kleine pizza gehaald. Terug op de camping ging het feestje weer beginnen. Ik had niet zo veel zin in drank, ook om de reden dat ik morgen de Devils pool ga doen en daar niet dronken rond wil zwemmen. We hebben veel gedanst en gezongen. Was echt een top avond afgezien van een groep Engelse jongens. Op elk mogelijke manier probeerde ze zich elke keer tussen onze groep te wurmen. Als er iets irritant is, is dat het. Sommige waren wel gezellig en niet irritant. Rond een uur of twee was ik er klaar mee en wilde ik naar bed. Omdat we een probleem hadden met de tent, heb ik al mijn spullen gepakt en ben toen bij Janelle, Donna en Nicola op de kamer gaan liggen. De wekker ging al over 3 uur dus veel slapen zou er niet van komen.

Liefs,
Suus