"TIA, This is Africa"

27 augustus 2017 - Karasburg, Namibië

27 augustus 2017

Vandaag stonden we op, hebben onze spullen ingepakt en de tent opgeruimd. Donna en Kar hebben wonderbaarlijk genoeg de hele nacht buiten geslapen. Ik had wel verwacht dat een van de twee uiteindelijk bij mij in de tent zou kruipen. Nadat we klaar waren met het pakken van onze spullen zijn we gaan wachten op het ontbijt. We hadden vandaag pannenkoeken en ik heb er enorm van genoten. Daarna gingen we weer de truck in om te rijden. We hebben een klein stukje gereden om vervolgens te stoppen bij een supermarkt. We moesten eten halen voor een lunch en avond eten. Het was Karlijn haar kook beurt dus ik heb geholpen met het recept verzinnen. We gaan vanavond butter chicken eten, een Indiase curry. Dit is een van mijn favoriete recepten. Na het boodschappen halen voor de groep moesten we zelf nog wat verzinnen voor de lunch. Omdat we zo vaak iets moeten verzinnen ben ik aardig inspiratieloos geworden en heb ik uiteindelijk alleen wat drinken gehaald. Hiervoor moest ik echter wel 30 minuten voor wachten om dit bij de kassa te kunnen afrekenen. Weet je wat we dan zeggen; “TIA, This is Africa”. Terug in de truck ben ik gaan slapen. Ik heb niks van deze rit mee gekregen en werd wakker toen we op de volgende camping aan kwamen. We kregen een mooi stuk gras toegewezen en heb en daar onze tent neergezet. Omdat we al vrij vroeg op deze camping aan kwamen hadden we nog een hele middag voor de boeg. We hebben eerst de hele truck leeg moeten halen want deze werd helemaal van top tot teen schoon gemaakt. Daarna heb en kar en ik ons omgekleed en zijn bij het zwembad gaan gaan liggen. Het is Een van de laatste dagen dat we zon hebben en ik ben nog steeds wit. Daar moest dus wat aan veranderd worden. Ik heb de rest van de middag ik de zon gelegen en ben af en toe het water in gegaan. Het zwembad was alleen ongelofelijk koud. Je kon er geen 5 minuten in blijven want je raakte echt onderkoeld. Rond 4 uur hebben we geprobeerd om WiFi te krijgen zodat we hockey konden kijken, alleen dit lukte helaas niet. We hebben uiteindelijk de laatste paar minuten kunnen zien door via WhatsApp te videobellen. Daarna ben ik kar gaan helpen met het maken van het avond eten. Tijdens het eten werd ik opeens heel misselijk en duizelig. Ik ben maar in mijn tent gaan liggen en gaan slapen in de hoop dat het daarna beter zou zijn. Toen het avond eten klaar was heeft Karlijn mij wakker gemaakt. Ik voelde me wel wat beter alleen mijn maag draaide nog steeds rondjes. We hebben heerlijk gegeten, de groep vond het gelukkig  ook lekker. Na het eten ben ik eerst gaan douche en daarna naar de bar gegaan om mijn WiFi op te maken. Ik heb een half uur met mijn ouders gesproken en moet toegeven dat ik opzicht wel naar huis zou willen. Gewoon om ze even te knuffelen, daarna wil ik weer terug. Toen ik uitgesproken was ben ik richting mijn bedje gegaan en in slaap gevallen.

Liefs,
Suus