Op weg naar Zuid-Afrika

28 augustus 2017 - Weskus, Zuid-Afrika

28 augustus 2017

Vandaag was een hele vroege dag. De wekker stond om 5 uur zodat we onze spullen konden in pakken, tent konden afbreken en ons klaar konden maken voor de dag. Om 6 uur zaten we in de truck onderweg naar de grens van Zuid Afrika. Het was een kleine 10 minuten rijden toen we aankwamen bij de grens van Namibië. Deze overgang ging heel snel en al gauw zaten we met ze allen in de truck onderweg naar de grens van Zuid Afrika. Nash had gezegd dat de grens controle heel veel tijd zo kosten omdat ze onze rugzakken moesten controleren. Maar gelukkig waren de grens controle mensen in een goede bui en mochten we na de paspoort controle zo doorlopen. We zijn net over de grens gestopt om te ontbijten. We hebben daarna weer een hele tijd in de truck gezeten. Onderweg zijn we bij een supermarkt gestopt om boodschappen te halen. Ik voel me hier al helemaal thuis. Alles is Afrikaans, dus een soort Nederlands met een dialect. Heel veel is gelijk aan het Nederlands dus ik kan hier mij ongeveer verstaanbaar maken. Zelfs de temperatuur is Nederlands, koud en bewolkt. Rond half 4 kwamen we aan op de camping en hebben we voor de allerlaatste keer onze tent op gezet. Nu komt het besef wel heel erg dat het niet lang meer duurt voordat je thuis bent. Maar ik wil helemaal niet naar huis. Om 5 uur begon de wijnproeverij waar ik samen met een deel van de groep aan mee deed. We kregen 6 wijnen die we mochten proeven. Na de 6e was iedereen aangeschoten en heeft kevin nog meer flessen gekocht. Uiteindelijk kam Nash ons halen voor het avond eten. Ik voelde hem behoorlijk zitten en had besloten om na het eten het te houden bij water. Teveel alcohol en een tent gaan niet goed samen. Het was Donna haar laatste avond want als wij morgen in Stellenbosch aankomen gaat zij met een taxi door naar Kaapstad. We zijn daarom na het eten nog even de bar in gegaan een heb en nog wen aantal dansjes gedaan. Rond 11 uur was ik het zat en gelukkig de rest van de groep ook. We zijn met ze alle richting de tent gegaan en zijn lekker gaan slapen.

Liefs,
Suus